5 Pou o Isalama

le pou muamua o isalama:

galuega Mosalemi o le faatuatua

le shahada o le galuega Mosalemi o le faatuatua ma le muamua o le 'poutu lima' o isalama. le afioga shahada i le gagana Arapi o lona uiga 'molimau.' o le molimau le shahada i mea e lua:

(A) e leai se mea e tatau tapuaiga vagana atua (Allah).
(B) Muhammad o le avefeau a le Atua (Allah).

a Mosalemi e na o se tasi e molimau ma molimau mai "e leai se mea e tatau tapuaiga vagana atua ma Muhammad o le avefeau o le atua." o se tasi ua avea o se Mosalemi e faia lenei tautinoga faigofie.

e tatau ona taulotoina e uma Mosalemi le itiiti ifo i le faatasi i le olaga atoa ma se malamalama atoatoa o lona uiga ma le faatasi ai ma se maliega o le loto. muslims fai lenei pe a latou ala aʻe i le taeao, ma ao lei alu e moe i le po. ua toe taimi e lima i le valaau e tatalo i faletapuai uma. o se tagata o fetalaia mai loa e le shahada o lo latou upu mulimuli i lenei olaga ua parataiso folafolaina.

maua le tele o tagata valea o isalama manatu misconceived e uiga i le Ala , e faaaoga e muslims e faailoa atua. Ala o le igoa e tatau ai mo le atua i le gagana Arapi, e pei lava "Ele", po o le e masani ona "Elohima" , o le igoa e tatau ai mo le atua i le gagana Arama taʻua i le feagaiga tuai. Ala o lona suafa foi i isalama, e pei "yhwh" o lona igoa o le tagata lava ia i le faa-Iutaia. Peitai, nai lo le denotation o Eperu patino " yhwh " e pei " o ia o lē ua ", i le gagana Arapi Ala faaalia ai le vaega o le "le tasi atua moni agavaa o tapuaiga uma" .Arapi tautala tagata Iutaia ma Kerisiano foi faasino i le tagata silisili o ia Ala .

(A) e leai se mea e tatau tapuaiga vagana atua (Allah).

o le uluai vaega o lenei molimau taua ai e faapea atua ua i ai le aia tatau faapitoa e tapuai totonu ma fafo, e se tasi o le loto ma lala. i aoaoga faavae Isilama, e le gata e mafai ona leai se tasi e a tapuai ifo ese mai ia te ia, e matua leai se tasi e mafai ona tapuai faatasima ia te ia. ia e leai se paaga po o uo i le tapuaʻiga. tapuaʻiga, i lona tulaga atoa ma ona vaega uma, e mo na o ia. taumatau o le atua e tapuaʻia o le uiga taua o le molimau a isalama o le faatuatua: La 'ilāha' illā Ala . 

avea Mosalemi a tagata e ala i le molimau atu i le aia tatau paia e tapuai i ai. o le crux o talitonuga Isilama i le atua, i latou uma lava o isalama. ua manatu le savali tutotonu lea a perofeta ma avefeau uma na auina mai e le Atua - o le savali o Aperaamo, Isaako, o Isamaeli, o Mose, o le perofeta Eperu, o Iesu, ma Muhammad, mafai ona avea le alofa mutimutivale ma faamanuiaga a le Atua io latou luga. mo se faataitaiga, folafola mai e Mose:

"Faalogo, o Isaraelu le Alii lo tatou Atua o se tasi alii."(Teuteronome 6: 4)

toe Iesu o le savali lava lea e tasi le 1500 tausaga mulimuli ane ina ua ia saunoa:

"O le muamua o poloaiga uma o le," faalogo, o Isaraelu; le Alii lo tatou Atua o se tasi alii. "(Mareko 12:29)

... Ma faamanatu Satani:

"Ese mai ia te aʻu, o Satani auā ua tusia:! Tapuai atu i le Alii lou Atua, ma auauna atu na o ia." (Mataio 4:10)

mulimuli ane, o le valaau o Muhammad, o nisi o le 600 tausaga ina ua mavae Iesu, reverberated i le mauga o mecca, 'ma o outou atua o se tasi atua; e leai se atua ae o ia.' (quran 2: 163). tautino manino i latou uma:

"Tapuai i le Atua! Te oe e leai se isi atua, ae ia te ia." (Quran 7:59, 7:73; 11:50, 11:84; 23:32)

ae e ala i se galuega upu faatauvaa lava, o se tasi e le avea ma se Mosalemi atoatoa. e avea ma se tasi atoatoa Mosalemi ua e atoatoa faatino i faiga le faatonuga na tuuina mai e perofeta o Muhammad o faauuina e le atua. lenei e aumaia ai i tatou i le vaega lona lua o le molimau.

(B) Muhammad o le avefeau a le Atua (Allah).

na fanau mai Muhammad i mecca i Arapi i le tausaga e 570 TA. toe foi lona tuaa i Isamaeli, o se atalii o le perofeta o Aperaamo. le vaega lona lua o le taʻutaʻu atu o le faatuatua ua faamautuina ai o ia o le na o se perofeta ae o se avefeau foi o atua, o se matafaioi maualuga taaalo foi e Mose ma Iesu i luma ia te ia. e pei uma perofeta na muamua ia te ia, o ia o se tagata soifua, ae na filifilia e atua e faailoa atu ai lana savali i tagata uma nai lo le tasi ituaiga po o malo mai totonu o le toatele o loo i ai. mo muslims, aumaia Muhammad le faaaliga mulimuli ma le mulimuli. i le taliaina o Muhammad o le "mulimuli i le perofeta," ua latou talitonu o lana valoaga faamaonia ma faatumu e le savali faaalia uma, e amata mai i lena o Atamu. i se faaopoopoga, auauna Muhammad o le faataitaiga silisili e ala i lona ola faataitaiga. taumafaiga a le talitonu i le mulimuli i faataitaiga a Muhammad atagia le faamamafa o isalama i faiga ma faatinoga.

o le poutu lona lua o isalama:
Salah o le tatalo sauniga i aso taitasi faatonuina i luga muslims uma o se tasi o pou e lima o isalama. ua faia e lima i le aso e uma muslims. Salah o se tapuaiga tonu, e ese mai i le tatalo i luga o le musumusuga a le taimi. muslims tatalo po o, atonu e sili atu le saʻo, tapuai faalima i le aso:
i le va o le malamalama ma le muamua oso.
ina ua mavae le la le ogatotonu o le lagi.
i le va o le ogatotonu o le aoauli ma goto.
 i le va o le lagoto ma le malamalama mulimuli o le aso.
i le va o le pouliuli ma le vaeluaga o le po.


Abdullahi Haji-Mohamed tootuli i le taimi o tatalo faaleaiga ao faatalitali mo pasese i Cleveland Hopkins Faava o Malo o Malae Vaalele, 4 o Me, 2005. (AP Photo / le Dealer Laugatasi, Gus Chan)
mafai e tatalo taitasi le itiiti ifo i le 5 minute, ae e mafai ona umi e pei ona e manao se tagata. muslims mafai ona e tatalo i soo se siosiomaga mama, na o oe pe faatasi, i se faletapuai po o le aiga, i le galuega po o luga o le auala, totonu o le fale po o fafo atu. i lalo o tulaga faapitoa, e pei o maʻi, malaga, po o le taua, alauni patino i le o loo tuuina mai tatalo e faia faigofie la latou taulaga.

ua i taimi faapitoa i aso taitasi ina ia latalata atu fesoasoani tumau iloa muslims o le atua o taua o lo latou faatuatua, ma le matafaioi e faia i vaega uma o le olaga. muslims amataina o latou aso e faamamaina i latou lava tu lea i luma o lo latou Alii i le tatalo. le tatalo e aofia ai recitations mai le quran i le gagana Arapi ma se faasologa o gaoioiga: tu, punou, prostrating, ma nofo. recitations ma gaoioiga uma faailoa gauaʻi, lotomaulalo, ma le ifo i atua. 

le muslims postures eseese manatu i le taimi ia latou tatalo e maua ai le agaga o le talosaga; le upu faamanatu ia i latou o latou tautinoga i le Atua. faamanatu mai foi i le tatalo o se tasi o le talitonuga i le aso o le faamasinoga ma o le mea moni o se tasi ua i ai i luma o lona foafoa ma tuuina atu se faamatalaga o lo latou olaga atoa. o le auala lea a Mosalemi amata o latou aso. i le faagasologa o le aso, dissociate muslims i latou lava mai o latou engagements faalelalolagi mo ni nai taimi ma tu i luma o atua. lenei e aumaia ai i le mafaufau toe le faamoemoega moni o le olaga.

nei tatalo auauna atu o se faamanatu faifai pea i le aso atoa e fesoasoani tausia talitonu manatu o atua i le popole i aso taitasi o le galuega, aiga, ma faatosinaga o le olaga. le tatalo e faamalosia ai le faatuatua, o le faalagolago i le atua, ma tuu olaga i aso taitasi i totonu o le vaaiga o le olaga e oo mai pe a mavae le oti ma le faamasinoga mulimuli. ao latou saunia e tatalo, feagai muslims mecca, le aai paia o le fale le kaaba (o nofoaga anamua o le tapuaʻiga fausia e Aperaamo ma lona Isamaeli atalii). i le faaiuga o le tatalo, o le shahada (molimau o le faatuatua) ua taulotoina, ma le faafeiloaiga o le filemu, "filemu i luga o outou uma ma le alofa mutimutivale ma faamanuiaga a le Atua," e toe faia faalua.

e ui faatinoga taitoatasi o Salah o faatagaina, ua i tapuai tuufaatasi i le faletapuai taualoa faapitoa ma e fautuaina muslims e faatino nisi Salah i isi. ma o latou foliga liliu i le taitaiga a le kaaba i mecca, o le tapuaʻi faaogatasi i latou lava i le laina tutusa i tua o le imam , po o se taitai i le tatalo, o loo taitaia i latou ao latou faaoo le postures faaletino faatasi ai ma quran recitations. i le tele o atunuu Mosalemi, o le "valaau atu i le tatalo," po o le 'adhan,' toe taʻua mai i le rooftops. fesoasoani e se megaphone taʻua i le muezzin mai:

Allahu Akbar (o le Atua silisili),
Allahu Akbar (o le Atua silisili),
Allahu Akbar (o le Atua silisili),
Allahu Akbar (o le Atua silisili),

Lefulefu-hadu se-laa ilaaha Tiapolo-Lal-lah (I molimau e leai se tasi e tatau tapuaiga vagana ai le Atua).
Lefulefu-hadu se-laa ilaaha Tiapolo-Lal-lah (I molimau e leai se tasi e tatau tapuaiga vagana ai le Atua).

Lefulefu-hadu Anna Muhammadar-Rasool-Ullah (Ou te molimau atu o Muhammad le avefeau a le Atua).
Lefulefu-hadu Anna Muhammadar-Rasool-Ullah (Ou te molimau atu o Muhammad le avefeau a le Atua).

Hayya 'aue-Salah (mai i le tatalo!)
Hayya 'aue-Salah (mai i le tatalo!)

Hayya 'alal-Falah (mai i le manuia!)
Hayya 'alal-Falah (mai i le manuia!)

Allahu Akbar (o le Atua silisili),
Allahu Akbar (o le Atua silisili),

Tiapolo-Lal-lah ilaaha La (E leai se tasi e tatau tapuaiga vagana ai le Atua).

Tagata o loo auai e nisi o tamaiti aoga mai le Noor-ul-Iman Aoga mo le tatalo aoauli i le Isilama Sosaiete o New Jersey, o se faletapuai i suburban New Brunswick i Saute, NJ, Aso Lua, Me 13, 2003. O le toatele Muslims nuu i le salafa o le Iunaite Setete ua salalau atu i fafo mai le aai i le fanua. (AP Photo / Daniel Hulshizer)
le Aso Faraile o le aso i vaiaso taitasi o le tapuaʻiga communal i isalama. i vaiaso taitasi taloina le Aso Faraile o le tatalo o le galuega sili ona taua. ua faailogaina tatalo le Aso Faraile e le vaega nei:
ua oo i le taimi e tasi e pei o le tutonu o le la tatalo lea e suia.
e tatau ona faatinoina i totonu o se faapotopotoga taitaia e se taitai o le tatalo, o se 'imam.' e le mafai ona ofoina taitoatasi. muslims i le itu i sisifo taumafai e faatulaga a latou fuafuaga e faatagaina ai i latou taimi e auai i le tatalo.
nai lo se aso e malolo e pei o le sapati, o le Aso Faraile o se aso o le tuuto ma le tapuaʻiga faaopoopo. ua faatagaina a Mosalemi galuega masani i le Aso Faraile e pei ona i luga o so o se isi aso o le vaiaso. e mafai ona latou faia loa ma le latou gaoioiga masani, ae e tatau ona latou solia mo le tatalo o le Aso Faraile. ina ua uma ona o le tapuaʻiga i luga, e mafai ona latou faaauau latou gaoioiga masani.
e masani lava, e faia le tatalo o le Aso Faraile i se faletapuai, pe afai e maua. o nisi taimi, ona o le avanoa o se faletapuai, e mafai ona ofoina atu i se fale mautotogi, paka, etc.
pe a oo mai le taimi mo le tatalo, o loo fetalaia mai le adhan. tu feagai lea o le imam le aofia ma auina atu lana lauga (lauiloa o khutba i le gagana Arapi), o se vaega taua o le auaunaga o lea e manaomia ona auai.ao talanoa le imam, o tagata uma nei e faafofoga i le lauga ma le filemu seia oo i le iuga. sili ona imams i le itu i sisifo o le a laveaiina le lauga i le Igilisi, ae o nisi laveai ai i le gagana Arapi. i latou oe tuuina atu i le gagana Arapi e masani lava ona auina atu se tautalaga puupuu i le gagana i le lotoifale i luma o le auaunaga.
e lua lauga na tuuina atu, o se tasi iloga mai le isi e ala i se fonotaga puupuu o le imam. ua amata le lauga i upu o le viiga o le Atua ma le tatalo o le faamanuiaina mo perofeta Muhammad, e mafai ona avea le alofa mutimutivale ma faamanuiaga a le Atua i luga ia te ia.
tuanai ai o le lauga, ua ofoina atu le tatalo i lalo o le taitaiga o le imam o recites le fatiha ma isi fuaitau quranic i se leo e lagona.
faapitoa, tatalo le faapotopotoga tele, lea e aofia ai se lauga, ua faapea foi ona ofoina atu i le taeao tuai i luga o le aso e lua o festivity. se tasi oi latou ua vave nei le masina o le anapogi, Ramadan, ma le isi ina ua uma le malaga, po o hajj.

e ui lava o le tapuaʻiga faatulafonoina, tatalo faigalotu tagata, aemaise lava i le taimi o le po, o loo faamamafa mai ma o se masani faiga i muslims amioatua.
le poutu lona tolu o isalama:




e le na o fautuaina le alofa mama e isalama, ua manaomia o Mosalemi mautu tau ​​tupe uma. . le tuuina atu o le alofa moni ia i latou e tatau ai o se vaega o Mosalemi uiga ma o se tasi o pou e lima o faiga Isilama zakat ua manatu i ai o "le alofa mama faamalosia"; o se matafaioi mo i latou ua maua o latou tamaoaiga mai le atua e tali atu ia i latou o tagata o le nuu e manaomia le fesoasoani. leai o lagona o le alofa aoao, o nisi o tagata e iloa na e taofiofia mo le tamaoaiga ma e faaopoopo atu i ai e faaune ai mai i luga o aia. aoaoga a isalama o le tele faafeagai lena o lenei uiga. uunaia isalama le faasoaina o le tamaoaiga ma isi ma fesoasoani i tagata e tutu i latou lava ma avea ma tagata aoga o le lalolagi.

i le gagana Arapi ua lauiloa e pei zakat lea o lona uiga moni "faamamaaga", ona ua manatu zakat e faamama se tasi o le loto o le matapeʻapeʻa. le alofa o le tamaoaiga o le lalolagi ma e manaomia le talitonuga mausali i le Atua mo se tagata i se vaega faatasi ma nisi o lona tamaoaiga. e tatau ona totogi zakat i vaega eseese o meatotino - auro, siliva, tupe; lafumanu; fua o faatoaga; ma pisinisi oloa - ma e tatau ona totogi i tausaga taitasi ina ua umia le tausaga e tasi. 

e manaomia ai se saofaga faaletausaga o le 2.5 pasene o se a oa taitoatasi ma aseta. e pei o le tatalo, lea e le gata o se tagata ma le tiutetauave communal, zakat faaalia le tapuaʻiga a se Mosalemi o ma le faafetai i le Atua e lagolagoina i latou e manaomia. i isalama, o le tagata e ona moni o le mea e le o le tagata, ae atua. mauaina o le tamaoaiga mo lona lava ona, po o ina ia mafai ona faateleina ai le taua o se tagata, ua taʻusalaina. mauaina le na o le tamaoaiga taulia mo se mea i le silafaga a le atua. e le tuuina atu o so o se tagata taualoa i lenei olaga po o le olaga a sau.aoao mai isalama tatau ona maua e tagata le tamaoaiga ma le faamoemoe e faaaluina i luga o latou lava manaoga ma manaoga o isi.  

" 'Tagata', fai mai ai le perofeta, 'o le tala: loʻu tamaoaiga loʻu tamaoaiga!' ua e leai se tamaoaiga sei vagana ai mea e te tuuina atu o meaalofa ma sa faapea ona faasaoina, ofu ma tatter, 'ai ma faaaoga ai? "

o le ua manatu manatu atoa o le tamaoaiga i isalama o se meaalofa mai le Atua. atua, o le na tuuina atu i le tagata, na faia ai se vaega o ai e matitiva, faapea le matitiva ai se aia tatau i luga o le tamaoaiga o se tasi. faamanatu zakat muslims o mea uma latou te maua ea le atua. tagata ua tuuina mai o latou tamaoaiga e pei o se faatuatuaga mai le Atua, ma ua faamoemoe zakat e faasaoloto muslims mai le alofa o le tupe. le tupe totogi i zakat le o se mea e manaomia po o le mauaina atua. o ia i luga o so o se ituaiga o le faalagolago. atua, i lona alofa le mavae, ua folafola taui mo le fesoasoani ia i latou e manaomia le fesoasoani i se tasi tulaga faavae o zakat ona totogiina i le suafa o atua; tasi e le tatau ona faamoemoe po o faatonuina ai so o se tupe faasili faalelalolagi mai le faamanuiaina po o faamoemoe i le faia o se tasi o le igoa o se philanthropist. e le tatau ona afaina ai le lagona o le a faamanuiaina e ala i le faia ia lagona faatauvaa po o se faamanatu ia te ia o le fesoasoani.

tupe tuuina mai o zakat mafai ona na ona faaaoga mo mea patino faapitoa. tulafono Isilama poloai lena meaalofa e tatau ona faaaoga e fesoasoani ai ie matitiva ma e le tagolima, e saoloto pologa ma nofo aitalafu, e pei ona taʻua patino i le quran (9:60). zakat, lea e atiina ae sefulu ma le fa selau tausaga ua mavae, galuega tauave e pei o se pepa faatumu o le saogalemu lautele i se sosaiete Mosalemi.

pe Iutaia po o Kerisiano tusitusiga paia vivii manumission pologa e tausia ai i le tapuaʻiga. moni lava, e tulaga ese isalama i lotu lalolagi i le manaomia o le faamaoni i tulaga tau tupe fesoasoani pologa manumalo lo latou saolotoga ma ua faatuina le manumission o se pologa i se gaoioiga o le tapuai - pe afai ua faia e faafiafia le Atua.

i lalo o le caliphates, o le aoina ma le faaaluina o zakat o se galuega tauave a le setete. i le lalolagi Mosalemi faaonapo nei, na tuua ai i le tagata, vagana ai i nisi o atunuu i ai le tulaga faataunuuina lena matafaioi i nisi tulaga. sili ona muslims i le tafieseina sisifo zakat e ala i faalapotopotoga o galuega alofa Isilama, malumalu, po o le saʻo foai atu ie matitiva. tupe e le aoina i le taimi o sauniga faalelotu po o ala papatusi aoina, ae o nisi mosques tausia o se mataua se pusa mo i latou e fia ai e tufatufa zakat mo i latou. le pei o le zakat, le tuuina atu o isi ituaiga o le alofa mama i tumaoti, e oo lava i le mea lilo, ua manatu lelei, ina ia mafai ona tausi i le faamoemoe o se tasi mama mo le atua.

e ese mai zakat , le quran ma hadeeth (upu ma gaoioiga a le perofeta o Muhammad, e mafai e le alofa mutimutivale ma faamanuiaga i luga o le atua ia te ia) foi le popole sadaqah , po almsgiving tauofo, lea ua faamoemoe mo e le tagolima.faamamafa fafagaina le fia aai le quran, lavalava le lavalava, fesoasoani ia i latou o loo manaomia, ma o le tele o se tasi e fesoasoani, e fesoasoani le atua sili o le tagata, ma o le tele o se tasi tuuina atu, tuuina atu o le tele o atua o le tagata. lagona e se tasi ua le tausia o isi ma le tausia o ia e le Atua. 
le poutu lona fa o isalama:



e le o tulaga ese i le anapogi i le muslims. ua uma ona faia mo le tele o seneturi e fesootai ma sauniga faalelotu e Kerisiano, Iutaia, confucianists, hindus, taoists, ma jains. taʻua atua lenei mea moni i le quran:

"O outou e talitonu, ua faatonuina le anapogi ia te oe e pei ona sa faatonuina mo i latou io outou luma, ina ia mafai ona atiina ae ai le Atua-malamalama." (Quran 2: 183)

anapogi nisi sosaiete Amerika moni e liliuese mala po o le auauna atu o penance mo le agasala. Amerika i Matu moni faia anapogi o ituaiga e liliuese lamatia mala. le matauina Amerika atunuu moni o Mekisiko ma le Incas o Peru anapogi penitential e faamalie o latou atua. atunuu ua mavae o le lalolagi tuai, e pei o Asuria ma Papelonia, matauina le anapogi o se ituaiga o penance. tagata Iutaia tausia le anapogi o se ituaiga o le faanoa- noa ma le faamamaina i tausaga taitasi i le aso o le togiola po o yom kippur. i le aso lenei ua faatagaina po o meaai po o meainu.

fesootai uluaʻi Kerisiano le anapogi ma le faanoa- noa ma le faamamaina. i le taimi o le seneturi muamua e lua o lona olaga, o le anapogi ekalesia Kerisiano ua faavaeina e avea o se sauniuniga tauofo mo le mauaina o le faamanatuga o le paia mafutaga ma le papatisoga ma le faauuga o ositaulaga. mulimuli ane, sa faia nei anapogi obligatory, pei o isi aso na mulimuli ane faaopoopo. i le senituri lona 6, o le anapogi mo le Fagafulu sa faalauteleina e 40 aso, i luga o le tasi lea o le gata ina sa faatagaina taumafataga tasi. tuanai ai o le toefaatulagaina, na taofia le anapogi e ala i le tele o lotu Porotesano ma sa filifili i nisi o tulaga. stricter Porotesano, peitai, na taʻusalaina e le gata i le tausamiga o le ekalesia, ae faapea foi ona anapogi masani.

i le ekalesia Katoliko Roma, e mafai ona aofia ai faafitia vaega anapogi mai meaai ma vai inu po o le faafitia atoa. le aso o le Katoliko Roma o le anapogi e lefulefu Aso Lulu ma le Aso Faraile lelei. i le Iunaite Setete, anapogi ua matauina o le tele lava e episcopalians ma Luteru i Porotesano, e ala i le lotu Orthodox ma faautauta tagata Iutaia, ma le Katoliko Roma.

anapogi ave se isi ituaiga i le itu i sisifo: o le taia fia aai, o se ituaiga o le anapogi, lea i aso nei ua avea o se auupega faaupufai ina ua uma ona popularized e mohandas Gandhi, taitai o le tauiviga mo le saolotoga o Initia, o le na tauaveina anapogi e faamalosia ai i ona soo e usitai lana mataupu o nonviolence.

o isalama le lotu na o ua taofia le itu i fafo ma le faaleagaga o le anapogi i le tele o seneturi. faamoemoega ma manaoga manatu faapito o le tagata lava ia faavae faʻavā se tagata mai lona foafoa. le lagona o le tagata e sili ona veuveua e faamaualuga, avarice, gluttony, tuinanau, matauʻa, ma le ita. nei lagona e ala i lo latou natura e le faigofie ona pulea, ua faapea e tatau ona taumafai malosi o se tagata e pulea i latou. 

muslims anapogi e faamama o latou agaga, e tuu a faagutu i luga o le e sili ona pulea, lagona faaletagata feʻai. tagata ua alu atu i le soona lua e faatatau ia i latou. nisi ia nei lagona uli o latou olaga e taitai atu ai barbarism i le toeaina, ma crass matapeʻapeʻa o aganuu tagata faatau i le taimi nei. isi taumafai e taofia atoatoa i latou lava o nei uiga o le tagata, lea na i ai i latou na taitaiina atu ai monasticism.

le poutu lona fa o isalama, o le anapogi o Ramadan, tulai mai le taimi e tasi i tausaga taitasi i le taimi o le masina 9, o le masina o Ramadan, o le masina lona iva o le kalena Isilama lea:

"... Na auina le quran i lalo o se taitaiga mo le tagata." (Quran 2: 185)

dod i Lona alofa tunoa e le iu ua tuusaunoa le maʻi, malaga, ma isi oe ua le mafai mai le anapogi Ramadan.

fesoasoani le anapogi e atiina ae muslims loto pulea, maua se malamalamaaga sili atu o le meaalofa a le atua ma le agaalofa e sili atu i le aveesea. e aofia ai le tagofia o le anapogi i isalama mai fiafiaga tino uma i le va o le tafa o ata ma goto. le gata o le faasaina o meaai, ae faapea foi i so o se gaoioiga tau feusuaiga.mea uma e manatu i ai e faasaina e sili atu ai i le masina lenei, ona o lona paia. taimi uma ma le tasi i le taimi o le anapogi, suppresses a tagata o latou tuinanau ma manaoga i le alofa i le usiusitai i atua. lenei malamalama o le tiute ma le agaga o le onosai e fesoasoani i le faamalosia o lo tatou faatuatua.fesoasoani le anapogi a maua e tagata le amio pulea. o se tagata o abstains mai faatagaina mea e pei o meaai ma meainu e ono lagona le iloa o ana agasala. 

se lagona faateleina o le faaleagaga e fesoasoani solia le masaniga o le pepelo, sioa ma le tuinanau i le isi itupa, faitatala, ma le faamaumauina o le taimi.nonofo fia aai ma fia inu mo na o vaega o se aso e tasi e lagona ai le faanoanoa o le 800 miliona o le fia aai po o le tasi i le sefulu aiga i le tatou, mo se faataitaiga, o loo soifua i le fia aai pe i se tulaga lamatia o le fia aai. uma, pe aisea o le a tausia ai se tasi e uiga i le fia aai pe afai e lei lagonaina lona tiga le tagata lava ia?tasi e mafai ona vaai i le mafuaaga Ramadan o se masina i le alofa mama ma le tuuina atu.

i le afiafi popogi, o le anapogi ua tofitofi ma se malamalama taumafataga popularly taua o iftaar . aiga ma uo faasoa atu se taumafataga o le afiafi tuai faapitoa faatasi, e masani lava e aofia ai meaai faapitoa ma suamalie auauna atu le gata i le taimi lenei o le tausaga. tele atu i le faletapuai mo le tatalo faaleaiga, mulimuli i le tatalo faapitoa taulotoina le gata i le taimi o Ramadan. nisi o le a taulotoina le quran atoa e avea o se gaoioiga faapitoa o le faamaoni, ma e mafai ona faalogo i tagata lautele recitations o le quran i le afiafi atoa. aiga tulai i luma o le tafa o ata e ave i latou taumafataga muamua o le aso, lea e lagolagoina i latou seia oo ina goto. latalata i le faaiuga o Ramadan muslims faamanatuina le "po o le mana" ina ua faaalia mai e le quran.  

le masina o Ramadan faaiuina i se tasi o aso faamanatu Isilama autu e lua, o le tausamiga o le solia o le anapogi, valaauina eid al-fitr. i le aso lenei, muslims fiafia faamanatu le faamaeaina o Ramadan ma masani tufatufa meaalofa i fanau. ua noatia foi muslims e fesoasoani ai ie matitiva auai faatasi i le agaga o le malologa ma le fiafia e ala i le tufatufaina zakat-ul-fitr, o se gaoioiga faapitoa ma obligatory o le alofa i le tulaga o foodstuff faapipiiina, ina ia mafai ona fiafia uma le euphoria aoao o le aso .
le poutu lona lima o isalama:



le hajj (malaga e mecca) o le lona lima o le faavae Mosalemi faiga ma faalapotopotoga ua taʻua o le pou e lima o isalama. e le o faia malaga i isalama i le nofoaga paia o le au paia, e monasteries mo se fesoasoani mai tagata paia, po o le vaaiga lea e tatau vavega e tutupu, e ui lava atonu tatou te vaai muslims tele faia lenei mea. malaga ua faia i le kaaba, o loo maua i le aai paia o mecca i saudi Arapi, o le 'aiga o le Atua,' o lona paia e faalagolago i ai o le perofeta fausia ai Aperaamo mo le tapuaiga o atua. tauia o ia e le Atua e ala attributing le fale ia te ia lava , i le aano moni le faamamaluina, ma e ala i le le epicenter faigalotu lea feagai muslims uma pe a ofoina atu le tatalo (Salah). le sauniga o le malaga o loo faatinoina i le aso tonu lava e pei ona faia e Aperaamo, ma ina ia ala mai i perofeta Muhammad, le filemu io latou luga.

ua manatu malaga o se gaoioiga meritorious aemaise. malaga e avea o se penance - le faamagaloga silisili mo agasala, tuuto, ma le faaleagaga malosi. le malaga e mecca, o le sili ona aai paia i isalama, e manaomia uma muslims mafai faaletino ma le tulaga tau tupe faatasi i latou olaga. amata le aganuu malaga a ni nai masina talu Ramadan, i le aso 8 o le masina mulimuli o le Isilama tausaga o dhul-hijjah, ma faaiuina i le aso 13. mecca o le totonugalemu i lea converge faʻatasi le muslims a tausaga, feiloai ma faafouina ia i latou lava le faatuatua e tutusa muslims uma ma ua tatau i le alofa ma le alofa o isi, e tusa lava po o lo latou lanu po o tupuaga faaleaganuu. le lotogatasi lanu faamalosia e hajj ua atonu sili puʻeina e Malcolm x i lona malaga talafaasolopito:

"Uma se tasi o le faitau afe i le malae vaalele, e uiga i e tuua mo jeddah, sa ofu o le auala lenei. E mafai ona avea o se tupu po o se faifaatoaga ma e leai se tasi o le a iloa. Nisi peresona mamana, sa faautauta faasino mai ia te au, sa i luga o le lava mea i na i. faʻatasi faapea ona ofu, ua amata intermittently tatou uma valaau atu "labbayka! ! (Allahumma) labbayka "(! I lau auaunaga, o alii) sinasina teu i totonu o le vaalele, uliuli, enaena, mumu, ma le samasama tagata, lanu moana mata ma lauulu enaena, ma loʻu kinky lauulu mumu - uma faatasi, uso uma! le faamamaluina o le atua e tasi, i taimi uma le tuuina atu o le viiga e tutusa ma le tasi i le isi...

o le taimi lena i muamua amata ona reappraise le 'tagata papaʻe'. sa pe i muamua na amata ai ona iloa e 'tagata papaʻe', e pei ona masani ona faaaogaina, o lona uiga fōliga na o lona lua;faapitoa e faamatalaina ai uiga ma amioga. i Amerika, 'sinasina le tagata' o lona uiga o uiga ma amioga patino i le tagata e uliuli, ma i tagata uma o isi e lē o ni sinasina tagata. ae i le lalolagi Mosalemi, i sa vaai i ai tagata i complexions sinasina sa sili moni faaleuso nai lo se isi lava taimi. i lena taeao o le amataga o se suiga māeʻa i loʻu vaaiga atoa e uiga i 'sinasina' tagata.

sa i ai le sefulu o afe o tagata malaga, mai i le lalolagi atoa. latou o lanu uma, mai le lanu moana-mata blonds e uliuli-lailoa i Aferika. ae tatou uma le auai i le sauniga lava lea e tasi le faaalia o se agaga o le lotogatasi ma le usoga o loʻu aafiaga i Amerika na taitaiina au e talitonu le mafai lava ona i ai le va o le paepae ma le lē sinasina ... manaomia Amerika e malamalama isalama, ona o le lenei . tasi tapuaiga erases mai lona sosaiete le faafitauli tuuga i au femalagaaiga i le lalolagi Mosalemi, i feiloai, sa talanoa atu, ma e oo lava i 'ai i tagata o loo i Amerika a ua manatu papaʻe - ae o le' sinasina 'uiga na aveesea mai o latou mafaufau e ala i le lotu o isalama. i te lei vaai muamua i le usoga faamaoni ma moni faia e lanu faatasi uma, e tusa lava o latou lanu. "

faapea ona o le malaga e soofaatasia e le muslims o le lalolagi i se tasi fraternity faava o malo. sili atu nai lo le lua miliona tagata faatino le hajj i tausaga taitasi, ma le aganuu avea o se malosiaga ma autasi i isalama ala i le aumaia soo o tulaga eseese faatasi i tapuaiga. i nisi Mosalemi sosaiete, o le taimi ua faia a talitonu le malaga, ua masani ona faaigoaina i le igoa 'hajji' ; lenei, ae peitai, o se aganuu, nai lo le masani faalelotu.mulimuli, o le hajj o se faaaliga o le talitonuga i le lotogatasi o le atua - tapuai tagata malaga uma ma le usiusitai i le poloaiga a le tasi atua.

i tulaga faapitoa i luga o le auala karaveni i mecca, po o pe a mavae le pilikirimi le tulaga aupito lata ane ia i latou tulaga, ua ulufale le pilikirimi le tulaga o le mama taʻua o ihram . i lenei tulaga, o nisi 'masani' gaoioiga o le aso ma le po avea impermissible mo le tagata malaga, e pei o e aofia ai le ulu, clipping le atigilima, ma le ofuina o lavalava masani e faatatau i tagata. o tane e aveese o latou lavalava ma Don e faapitoa le ofu lenei tulaga o le ihram , e lua sinasina pepa seamless o loo afifi i le tino. faateleina lenei uma le migao ma le paia o le malaga, o le aai o mecca, ma masina o dhul-hijjah. o loo i ai 5 tulaga, o se tasi i luga o le fanua laugatasi talafatai Matusisifo o mecca i Aikupito ma le tasi itu i saute i nuu o Yemen, ao tolu pepelo matu po gāgaʻe i Medina, Iraki ma najd. le ofu faigofie o lona uiga o le tulaga tutusa o tagata uma i le silafaga a le atua, ma le aveesea o uma alofa faalelalolagi. 

ina ua uma ona ulufale atu i le tulaga o le ihram, tupe maua mai le pilikirimi e mecca ma faatalitali mai i le amataga o le hajj. i luga o le 7 o dhul-hijjah ua faamanatu le pilikirimi o ona tiute, ma o le sauniga amata faamamaluina i le aso 8 o le masina. asiasiga pilikirimi le nofoaga paia i fafo mecca - arafah, muzdalifah, ma minaa - tatalo, o taulaga o se manu i le faamanatuina o le taulaga a Aperaamo, o le a tauai maamaa i pou faapitoa i minaa, ma shortens po tafigalauulu lona ulu. le sauniga e aofia ai foi savavali faafitu i le malumalu paia, po o kaaba , i mecca, ma ambulating, savali ma tamoe, taimi e fitu i le va o mauga laiti e toalua o le Mauga. safaa ma Mauga. marwah. talanoaina le taua i le talafaasolopito po o le faaleagaga o le sauniga taitasi o tua atu o le tulaga lautele o lenei mataupu tomua.

e ese mai hajj, o le "malaga laiti" po o umrah ua faia e muslims i le taimi o le vaega o totoe o le tausaga. e le faataunuuina le faatinoina o le umrah le matafaioi o hajj. e tutusa i le malaga Isilama tetele ma obligatory (hajj), ma e ua aumau i ai le filifiliga o le faatinoina o le umrah umrah eseese po o tuufaatasiga ma le hajj. 

e pei o le hajj, amata le pilikirimi le umrah e manatu i le tulaga o le ihram . latou ulu atu i mecca ma liʻo ai le maota paia o le kaaba fitu taimi. e mafai ona ia paʻi atu le maa uliuli, pe afai e mafai ona ia, tatalo i tua o le maqam Ibrahim, inu le vai paia o le tautotogo zamzam. faamaea le le ambulation le va o le mauga o safa ma marwah fitu taimi ma le shortening po Tafi o le ulu umrah.

Post a Comment

0 Comments