5 Søylene i Islam

Den Første Søylen I Islam:


Muslimske trosbekjennelse

den shahada er den muslimske trosbekjennelse og den første av de "fem søyler" av islam. det ordet shahada på arabisk betyr "vitnesbyrd". shahada er å vitne til to ting:

(A) ingenting fortjener tilbedelse unntatt gud (Allah).
(B) Muhammed er Guds budbringer (allah).

en muslim er bare en som vitner og vitner om at "ingenting fortjener tilbedelse unntatt gud og Muhammed er Guds sendebud." en blir en muslim ved å gjøre denne enkle erklæringen.

det må resitert av hver muslim minst en gang i livet med en full forståelse av sin betydning og med et samtykke av hjertet. muslimer sier dette når de våkner opp om morgenen, og før de går å sove om natten. det gjentas fem ganger i kallet til bønn i hver moske. en person som uttaler shahada som sine siste ord i dette livet har blitt lovet paradis.

mange mennesker er uvitende om islam har misforstått begreper om allah , som brukes av muslimer for å betegne gud. allah er det riktige navnet for gud på arabisk, akkurat som "Elah" , eller ofte "Elohim" , er det riktige navnet for gud i arameisk nevnt i det gamle testamentet. allah er også hans personlige navn i islam, som "YHWH" er hans personlige navn i jødedommen. Men i stedet for spesifikke hebraiske betegnelse av " YHWH " som " han som er ", på arabisk allah betegner aspektet av å være "den ene sanne guddom verdig all tilbedelse" . arabisktalende jøder og kristne også refererer til høyeste vesen som allah .

(A) ingenting fortjener tilbedelse unntatt gud (Allah).

den første delen av dette vitnesbyrdet sier at gud har eksklusiv rett til å bli tilbedt innad og utad, ved ens hjerte og lemmer. i islamsk lære, ikke bare kan ingen bli tilbedt tilba bortsett fra ham, absolutt ingen andre kan bli tilbedt sammen med ham. Han har ingen partnere eller kollegaer i tilbedelse. tilbedelse, i sin omfattende forstand og alle dens aspekter, er for ham alene. Guds rett til å bli tilbedt er den avgjørende betydningen av islam vitnesbyrd om tro: La 'ilaha' illa Allah . en person blir muslim ved å vitne til guddommelig rett til å tilbe. Det er kjernen i islamsk tro på gud, alle av islam. det er ansett som det sentrale budskapet i alle profeter og budbringere sendt av Gud - budskapet om Abraham, Isak, Ismael, moses, den hebraiske profetene, Jesus og Muhammed, kan barmhjertighet og velsignelser av gud være med dem. for eksempel, erklærte moses:
"Hør, Israel! Herren vår Gud, Herren er én." (Mosebok 6: 4)

jesus gjentok det samme budskapet 1500 år senere da han sa:

"Den første av alle budene er:" Hør, Israel; Herren vår Gud, Herren er én. »(Markus 12:29)

... Og minnet satan:

"Bort fra meg, satan for det står skrevet: tilbe Herren din Gud, og tjene ham bare." (Matteus 04:10)

endelig, kallet til Muhammed, noen 600 år etter jesus, gjallet over åsene i Mekka, 'og din gud er en gud: det er ingen gud, men han.' (Koranen 2: 163). de alle erklærte tydelig:

"Tilbedelse Gud! Du har ingen annen Gud enn ham." (Koranen 7:59, 7:73, 11:50, 11:84, 23:32)

men ved en ren verbal profesjon alene, gjør man ikke bli en komplett muslim. å bli en komplett muslim må man fullt ut gjennomføre i praksis undervisningen gitt av profeten Muhammed som ordinert av Gud. Dette bringer oss til den andre delen av vitnesbyrd.

(B) Muhammed er Guds budbringer (allah).

Muhammed ble født i Mekka i Arabia i år 570 ce. hans ætt går tilbake til Ismael, sønn av profeten Abraham. den andre delen av trosbekjennelse hevder at han ikke bare er en profet, men også en budbringer fra Gud, en høyere rolle også spilt av Moses og Jesus før ham. som alle profeter før ham, han var et menneske, men er utvalgt av Gud til å formidle sitt budskap til hele menneskeheten snarere enn en stamme eller nasjon blant de mange som finnes. for muslimer, brakte Muhammed den siste og endelige åpenbaring. akseptere Muhammed som "siste av profetene," de tror at hans profeti bekrefter og fullfører alle de åpenbaringer, som begynner med at av adam. i tillegg Muhammed fungerer som den ledende forbilde gjennom livet hans eksempel. den troendes forsøk på å følge Muhammeds eksempel reflekterer vektlegging av islam på praksis og handling.

den andre søylen i islam:
salah er daglig ritual bønn pålagt alle muslimer som en av de fem søylene i islam. det er utført fem ganger om dagen av alle muslimer. salah er en presis tilbedelse, forskjellig fra å be om inspirasjon for øyeblikket. muslimer be eller kanskje mer korrekt, tilbedelse fem ganger i løpet av dagen:
mellom første lys og soloppgang.
etter at solen har gått midt på himmelen.
mellom ettermiddagen og solnedgang.
 mellom solnedgang og den siste lys av dagen.
mellom mørke og midnatt.

Abdullahi Haji-Mohamed kneler under kveldsbønnen mens du venter på fares ved Cleveland Hopkins International Airport, 4. mai 2005. (AP Photo / The Plain Dealer, Gus Chan)
hver bønn kan ta minst 5 minutter, men det kan forlenges som en person ønsker. muslimer kan be i et rent miljø, alene eller sammen, i en moské eller hjemme, på jobb eller på reise, inne eller ute. under spesielle omstendigheter, for eksempel sykdom, reise, eller krig, er visse kvoter i bønnene gitt for å gjøre sine tilbud lett.

har bestemte tider hver dag for å være nær Gud hjelper muslimer være klar over viktigheten av sin tro, og hvilken rolle den spiller i alle deler av livet. muslimer starte dagen med å rense seg selv og deretter står foran Herren i bønn. bønner består av resitasjoner fra koranen på arabisk og en sekvens av bevegelser: stående, bukking, prostrating, og sitter. alle resitasjoner og bevegelser uttrykke innsending, ydmykhet og hyllest til Gud. de ulike positurer muslimer anta under sine bønner fange ånden av underkastelse; ordene minne dem om deres forpliktelser til gud. bønnen minner også om tro på dommens dag, og det faktum at man må vises før hans eller hennes skaper og redegjøre for hele livet. Dette er hvordan en muslim starter sin dag. i løpet av dagen, muslimer ta avstand fra sine verdslige engasjementer for en liten stund og stå for Gud.Dette bringer tankene igjen den egentlige hensikten med livet.

disse bønnene tjene som en konstant påminnelse hele dagen for å holde troende bevisst av gud i det daglige stresset av arbeid, familie, og distraksjoner av livet. bønn styrker troen, avhengighet av Gud, og setter hverdagen i perspektiv av livet å komme etter døden og den siste dommen. mens de forbereder seg til å be, muslimer møter mekka, den hellige byen som huser Kaba (den gamle gudshus bygget av Abraham og hans sønn Ismael). på slutten av bønn, shahada er (vitnesbyrd om troen) resitert, og hilsenen av fred, "fred være med dere alle og barmhjertighet og velsignelser av Gud," gjentas to ganger.

om individuelle prestasjoner av salah er tillatt, kollektiv tilbedelse i moskeen har spesiell fortrinn og muslimer blir oppfordret til å utføre visse salah med andre. med ansiktet vendt i retning av Kaba i Mekka, de som tilber samordne seg i parallelle rekker bak imam , eller bønneleder, som leder dem som de utføre fysiske stillinger kombinert med koranresitasjoner.i mange muslimske land, "kallet til bønn," eller "adhan, 'ekko ut over hustakene. hjulpet av en megafon muezzin roper:

Allahu Akbar (Gud er størst),
Allahu Akbar (Gud er størst),
Allahu Akbar (Gud er størst),
Allahu Akbar (Gud er størst),

Ash-hadu en-laa ilaaha il-lal-lah (jeg vitnesbyrd om at ingen fortjener tilbedelse unntatt Gud).
Ash-hadu en-laa ilaaha il-lal-lah (jeg vitnesbyrd om at ingen fortjener tilbedelse unntatt Gud).

Ash-hadu anna Muhammadar-Rasool-Ullah (jeg vitnesbyrd om at Muhammad er Guds sendebud).
Ash-hadu anna Muhammadar-Rasool-Ullah (jeg vitnesbyrd om at Muhammad er Guds sendebud).

Hayya 'akk-Salah (Kom til bønn!)
Hayya 'akk-Salah (Kom til bønn!)

Hayya 'alal-Falah (Kom til velstand!)
Hayya 'alal-Falah (Kom til velstand!)

Allahu Akbar (Gud er størst),
Allahu Akbar (Gud er størst),

La ilaaha il-lal-lah (Ingen fortjener tilbedelse unntatt Gud).

Menn er sammen med noen av elevene fra Noor-ul-Iman skole for ettermiddagsbønnen ved Islamic Society of New Jersey, en moské i forstaden South Brunswick, NJ, tirsdag, 13. mai 2003. Mange muslimer lokalsamfunn over hele USA sprer seg ut fra byene til forstedene. (AP Photo / Daniel Hulshizer)
Fredag ​​er den ukentlige dagen av felles tilbedelse i islam. den ukentlige kalt fredag ​​bønn er den viktigste tjenesten.fredagsbønnen er preget av følgende funksjoner:
det faller på samme tid som den middagsbønn som den erstatter.
det må utføres i en menighet ledet av en bønneleder, en 'imam. det kan ikke bli tilbudt individuelt. muslimer i vest prøve å arrangere sine tidsplaner for å gi dem tid til å delta på bønnen.
snarere enn en hviledag som sabbaten, er fredag ​​en dag med hengivenhet og ekstra tilbedelse. en muslim er tillatt normal arbeid på fredag ​​som på en hvilken som helst annen dag i uken. de kan fortsette med sine vanlige aktiviteter, men de må bryte for fredagsbønnen. etter at tilbedelse er over, kan de gjenoppta sine dagligdagse aktiviteter.
Vanligvis er fredag ​​bønn utført i en moské, hvis tilgjengelig. noen ganger, på grunn av utilgjengelighet av en moské, det kan tilbys på en leid anlegg, park, etc.
når tiden for bønn kommer, er adhan uttales. imamen da står vendt mot publikum og leverer sin preken (kjent som khutba på arabisk), en viktig del av tjenesten som sitt frammøte. mens imam snakker, alle tilstede lytter til prekenen stille til slutten. de fleste imamer i vest vil levere prekenen på engelsk, men noen levere det på arabisk. de som leverer det på arabisk vanligvis levere en kort tale på det lokale språket før tjenesten.
det er to prekener levert, ett skilles fra hverandre ved en kort sitte av imam. prekenen påbegynnes med lovord av Gud og bønner velsignelse for profeten Muhammed, kan barmhjertighet og velsignelser av Gud være med ham.
etter prekenen, er bønnen under ledelse av imamen som resiterer Fatiha og andre koranske passasjer i en hørbar stemme.
spesielle, store forsamlingsbønn, som inkluderer en preken, tilbys også på sent morgen på de to dagene av festlighet. en av dem er umiddelbart etter fastemåneden, ramadan, og den andre etter pilegrims, eller hajj.

men ikke religiøst mandat, individuelle andakt bønner, særlig i løpet av natten, blir vektlagt og er en vanlig praksis blant fromme muslimer.
den tredje søylen i islam:

veldedighet er ikke bare anbefalt av islam, er det nødvendig for hver økonomisk stabil muslim. . gi veldedighet til de som fortjener det er en del av muslimske karakter og en av de fem søylene i islamsk praksis zakat er sett på som "obligatorisk veldedighet"; det er en plikt for de som har fått sin formue fra Gud til å reagere på de medlemmer av samfunnet i nød. blottet for følelser av universell kjærlighet, noen mennesker vet bare å hamstre rikdom og å legge til det ved å låne det ut på interesse.Islams lære er selve motsetningen til denne holdningen. islam oppfordrer til deling av rikdom med andre og hjelper folk til å stå på egne og bli produktive medlemmer av samfunnet.

i arabisk er det kjent som zakat som ordrett betyr "rensing", fordi zakat er ansett å rense ens hjerte av grådighet. kjærlighet til rikdom er naturlig, og det tar stor tro på Gud for en person å del med noen av hans formue. zakat må betales på ulike kategorier av eiendom - gull, sølv, penger; husdyr;landbruksprodukter; og forretnings råvarer - og betales hvert år etter ett års besittelse. det krever et årlig bidrag på 2,5 prosent av den enkeltes formue og eiendeler. som bønn, som er både en individuell og felles ansvar, zakat uttrykker en muslimsk tilbedelse av og takksigelse til Gud ved å støtte mennesker i nød.i islam, den virkelige eieren av ting er ikke et menneske, men gud. oppkjøpet av rikdom for sin egen skyld, eller slik at det kan øke en mann er verdt, blir fordømt. bare oppkjøpet av rikdom teller ingenting i Guds øyne. det gir ikke mannen noen fortjeneste i dette livet eller i det hinsidige. Islam lærer at folk bør skaffe seg rikdom med den hensikt å bruke dem på sine egne behov og andres behov.  

"« Mann », sa profeten, sier: min rikdom min rikdom! ' har du ikke noen formue unntatt det som du gir som almisse, og dermed bevare, slitasje og tatter, spise og bruke opp? "

hele begrepet rikdom regnes i islam som en gave fra Gud. gud, som ga det til den personen, gjorde en del av den for de fattige, så de fattige har en rett over ens rikdom. zakat minner muslimer at alt de har tilhører Gud. folk får sin rikdom som en tillit fra Gud, og zakat er ment å frigjøre muslimer fra kjærligheten til penger. pengene utbetalt i zakat er ikke noe Gud trenger eller mottar. han er over alle typer avhengighet. gud, i sin grenseløse nåde, lover belønning for å hjelpe de som trenger det med en grunnleggende forutsetning at zakat betales i Guds navn; man bør ikke forvente eller kreve noen verdslige gevinster fra de som nyter godt heller sikte på å gjøre sitt navn som en filantrop.følelsene til en mottaker bør ikke bli såret ved å gjøre ham føle seg mindreverdig eller minner ham om hjelp.

penger gitt som zakat kan bare brukes til visse spesifikke ting.islamsk lov fastsetter at almisser er å bli brukt til å støtte de fattige og trengende, for å frigjøre slaver og skyldnere, som er spesielt nevnt i Koranen (9:60). zakat, som utviklet fjorten hundre år siden, fungerer som en form for sosial sikkerhet i et muslimsk samfunn.

hverken jødiske eller kristne skrifter prise slave Manumission ved å heve den til tilbedelse. ja, er islam unik i verdensreligionene i å kreve de troende til økonomisk hjelp slaver vinne sin frihet og har hevet Manumission av en slave til en handling av tilbedelse - hvis det er gjort for å tekkes Gud.

under caliphates, innsamling og utgifter av zakat var en funksjon av staten. i den moderne muslimske verden, har det stått opp til den enkelte, bortsett fra i enkelte land hvor staten oppfyller denne rollen til en viss grad. 

de fleste muslimer i Vesten spre zakat gjennom islamske veldedighetsorganisasjoner, moskeer, eller direkte gi til de fattige. penger er ikke samlet inn under gudstjeneste eller via samling plater, men noen moskeer holde en dråpe boks for de som ønsker det å distribuere zakat på deres vegne. i motsetning til zakat, noe som gir andre former for veldedighet i privat, selv i hemmelighet, regnes bedre, for å holde en intensjon rent for Gud.

bortsett fra zakat , Koranen og hadith (uttalelser og handlinger av profeten Muhammed, kan barmhjertighet og velsignelser av Gud være med ham) også stresset sadaqah , eller frivillig almisser, som er ment for de trengende. Koranen understreker mette de sultne, kle de nakne, hjelpe de som er i nød, og jo mer man hjelper, hjelper mer guden personen, og jo mer man gir, gir mer guden personen. man føler han tar vare på andre og Gud tar seg av ham. 
den fjerde søylen i islam:

fasting er ikke unikt for muslimer. det har vært praktisert i århundrer i forbindelse med religiøse seremonier av kristne, jøder, konfutsianister, hinduer, taoister og jains. Gud nevner dette i koranen:

"Dere som tror, ​​er faste foreskrevet for deg som det var foreskrevet dem som levde før dere, så dere kan utvikle Gud-bevisstheten." (Koranen 2: 183)

noen indianar samfunn fastet for å avverge katastrofen, eller som bot for synd. innfødte nordamerikanere holdt stamme faster for å avverge truende katastrofer. indianerne i Mexico og inkaene i Peru observert bots faster å berolige sine guder. siste nasjoner i den gamle verden, for eksempel assyrerne og babylonerne, observert fasting som en form for bot. jøder faster som en form for anger og rensing årlig på soningsdagen eller Yom Kippur. på denne dagen verken mat eller drikke er tillatt.

tidlige kristne forbundet faste med anger og rensing. i løpet av de to første århundrene av sin eksistens, den kristne kirken etablert faste som en frivillig forberedelse til å motta sakramentene av nattverd og dåp og for ordinasjon av prester. senere, disse faster ble gjort obligatorisk, som andre dager senere ble lagt til. i det 6. århundre, ble fastetiden raskt utvidet til 40 dager, på hver av dem bare ett måltid var tillatt. Etter reformasjonen ble fasting beholdt av de fleste protestantiske kirker og ble gjort valgfri i noen tilfeller. strengere protestanter imidlertid fordømt ikke bare festivalene i kirken, men dens tradisjonelle faster også.

i den romersk-katolske kirke, kan faste bære delvis å avstå fra mat og drikke eller total avholdenhet. Den romersk-katolske dagers faste er askeonsdag og langfredag. i USA, er faste observert hovedsakelig av den episkopale kirke og lutheranere blant protestanter, av ortodokse og konservative jøder, og av katolikker.

fasting tok en annen form i vest: sultestreiken, en form for faste, som i moderne tid har blitt et politisk våpen etter å ha blitt popularisert av Mohandas Gandhi, lederen av kampen for Indias frihet, som foretok faster å tvinge sine tilhengere til å adlyde hans bud av ikkevold.

islam er den eneste religionen som har beholdt de ytre og åndelige dimensjoner av faste gjennom århundrene. egoistiske motiver og ønskene til basen selvfremmedgjøre en mann fra hans skaper. de mest uregjerlige menneskelige følelser er stolthet, gjerrighet, fråtseri, begjær, misunnelse og sinne. 

disse følelsene i sin natur er ikke lett å kontrollere, og dermed en person må arbeide hardt for å disiplinere dem. muslimer raskt å rense sin sjel, det setter et hodelag på de mest ukontrollerte og brutale menneskelige følelser. folk har gått til to ytterpunktene med hensyn til dem. noen la disse følelsene styre sitt liv som fører til barbarisme blant de gamle, og krasse materialisme av forbruker kulturer i moderne tid. andre prøvde å frata seg helt av disse menneskelige egenskaper, som i sin tur førte til klostervesenet.

den fjerde søylen i islam, den raske av ramadan, skjer en gang hvert år i niende lunar måneden, måneden ramadan, den niende måneden i den islamske kalenderen der:

"... Koranen ble åpenbart som ledelse for menneskene.» (Koranen 2: 185)

dod i sin uendelige nåde har unnta de syke, reisende og andre som er ute av stand fra faste Ramadan.

fasting hjelper muslimer utvikle selvkontroll, få en bedre forståelse av Guds gaver og større medfølelse mot fratatt. faste i islam innebærer å avstå fra alle kroppslige nytelser mellom soloppgang og solnedgang. ikke bare er mat forbudt, men også noen seksuell aktivitet. alle ting som regnes som forbudt er enda mer i denne måneden, på grunn av sin hellighet. hvert eneste øyeblikk under fasten, en person undertrykker sine lidenskaper og lyster i kjærlig lydighet til Gud. denne bevisstheten av plikt og en ånd av tålmodighet hjelper på å styrke vår tro. fasting hjelper en person gevinst selvkontroll. en person som avstår fra tillatte ting som mat og drikke er sannsynlig å føle seg bevisst sine synder. 

en økt følelse av åndelighet bidrar til å bryte vaner av liggende og stirre med begjær på det motsatte kjønn, sladre, og kaste bort tid. bor sulten og tørst for bare en dagsandel gjør en føler elendighet av de 800 millionene som går sulten eller den i ti husholdninger i USA, for eksempel, som lever med sult eller står i fare for sult. tross alt, hvorfor skulle noen bry seg om sult hvis man aldri har følt sine veer seg? man kan se hvorfor ramadan er også en måned med veldedighet og gi.

i skumringen, blir fort brutt med et lett måltid populært kalt iftaar . familier og venner dele en spesiell sen kveldsmåltid sammen, ofte inkludert spesielle matvarer og søtsaker serveres bare på denne tiden av året. mange går til moskeen for kvelden bønn, etterfulgt av spesielle bønner resitert bare under ramadan. noen vil lese hele koranen som en spesiell handling av fromhet, og offentlige resitasjoner av Koranen kan høres i hele kvelden. familier stige før daggry for å ta sin første måltid på dagen, som opprettholder dem til solnedgang. nær slutten på Ramadan muslimer minnes "night of power" da Koranen ble åpenbart.  

måneden ramadan ender med en av de to store islamske feiringer, festen for brudd på den raske, heter id al-fitr. på denne dagen, muslimer glede feire ferdigstillelsen av ramadan og vanligvis distribuere gaver til barn. muslimer er også forpliktet til å hjelpe de fattige delta i ånden av velvære og nytelse ved å distribuere zakat-ul-fitr, en spesiell og obligatorisk handling av veldedighet i form av stift matvarer, slik at alle kan nyte den generelle eufori av dagen .
den femte søylen i islam:

hajj (pilegrimsferden til Mekka) er den femte av de grunnleggende muslimske praksiser og institusjoner som er kjent som de fem søylene i islam. pilegrims er ikke foretatt i islam til helligdommer av helgener, til klostre for hjelp fra hellige menn, eller til severdigheter der mirakler er ment å ha skjedd, selv om vi kan se mange muslimer gjør dette. pilegrims er gjort til Kaba, som finnes i den hellige byen Mekka i Saudi-Arabia, den "Guds hus", som hellighet hviler i at profeten Abraham bygde den for tilbedelse av Gud.  

Gud belønnet ham ved å tillegge huset til seg selv i hovedsak hedre den, og ved å gjøre det andakt episenteret som alle muslimer står overfor når tilbyr bønner ( salah ). ritene pilgrimsmål utføres i dag nøyaktig det samme gjorde med Abraham, og etter ham ved profeten Muhammed, fred være med dem.

pilegrims blir sett på som en spesielt meritterende aktivitet.pilegrims fungerer som en bot - den ultimate tilgivelse for synder, hengivenhet, og intens åndelighet. pilegrimsreisen til Mekka, det helligste byen i islam, er nødvendig for alle fysisk og økonomisk i stand muslimer en gang i livet. pilegrims rite begynner noen måneder etter ramadan, på den åttende dagen i den siste måneden av den islamske året Dhul-Hijjah, og ender på 13. dagen. 

mekka er sentrum mot der muslimer samles en gang i året, møtes og oppdatere i seg selv troen på at alle muslimer er likeverdige og fortjener kjærlighet og sympati for andre, uavhengig av rase eller etnisk opprinnelse. rase harmoni fostret av hajj er kanskje best fanget av Malcolm X på sin historiske pilgrims:

"Hver og en av de tusener på flyplassen, om å dra til Jeddah, var kledd på denne måten. Du kan være en konge eller en bonde, og ingen ville vite. Noen kraftige personligheter, som ble diskret påpekte for meg, hadde på samme jeg hadde på. en gang slik kledd, vi alle hadde begynt midlertidig roper "labbayka! ! (Allahumma) labbayka "(! Til tjeneste, Herre) pakket i flyet var hvit, svart, brun, rød og gul folk, blå øyne og blondt hår, og min kinky rødt hår - alt sammen, brødre alt! hedre den samme gud, alt i sin tur gi lik ære hverandre...

det er når jeg først begynte å reappraise den "hvite mann". det var da jeg først begynte å oppfatte som "hvit mann", som ofte brukes, betyr hudfarge bare sekundært; først og fremst det som er beskrevet holdninger og handlinger. i Amerika, "hvit mann" menes spesifikke holdninger og handlinger mot den svarte mannen, og mot alle andre ikke-hvite menn. men i den muslimske verden, hadde jeg sett at menn med hvite hudfarge var mer oppriktig broder enn noen andre noensinne hadde vært.den morgenen var starten på en radikal endring i hele mitt syn om "hvite" menn.

det var titusener av pilegrimer fra hele verden. de var av alle farger, fra blåøyde blondiner til svart-skinned afrikanere. men vi var alle deltar i samme ritualet viser en ånd av enhet og brorskap at mine erfaringer i Amerika hadde ledet meg til å tro aldri kan eksistere mellom den hvite og den ikke-hvite ... america må forstå islam, fordi dette er. 

en religion som sletter fra sin samfunnet rase problemet gjennom mine reiser i den muslimske verden, har jeg møtt, snakket med, og selv spist med folk som i Amerika ville ha blitt ansett hvit - men det "hvite" holdning ble fjernet fra sin sinn av religionen islam. Jeg har aldri før sett oppriktig og ekte brorskap praktisert av alle farger sammen, uavhengig av farge. "

dermed pilegrims forener muslimer i verden inn i en internasjonal brorskap. mer enn to millioner mennesker utfører hajj hvert år, og riten fungerer som en samlende kraft i islam ved å bringe tilhengere av ulik bakgrunn sammen i tilbedelse. i enkelte muslimske samfunn, når en troende har gjort pilegrims, han er ofte merket med tittelen 'Hajji' ; Dette, derimot, er en kulturell, snarere enn religiøs skikk. endelig, er hajj en manifestasjon av troen på Guds Enhet - alle pilegrimer tilbe og adlyde kommandoer av en gud.

på visse stasjoner på campingvogn ruter til Mekka, eller når pilegrim passerer det punktet nærmest disse stasjonene, går pilegrim staten renhet kalles ihram. i denne tilstanden, visse "normale" handlinger av dagen og natten blir utillatelig for pilegrimer, som dekker hodet, klipping negler, og iført vanlige klær i forhold til menn. hanner fjerne sine klær og don plaggene spesifikke for denne tilstanden av ihram, to hvite sømløse ark som er pakket rundt kroppen. alt dette øker ærbødighet og hellighet pilegrims, byen Mekka, og måneden Dhul-Hijjah. er det 5 stasjoner, en på kystslettene nordvest for mekka mot egypt og en sørover mot Jemen, mens tre løgn nord eller østover mot medinaen, Irak og Najd. det enkle klær betyr likestilling av hele menneskeheten i Guds øyne, og fjerning av alle verdslige lyster.etter inn i staten ihram, pilegrims inntektene til mekka og venter starten av hajj. den 7. Dhul-Hijjah pilegrimen er minnet om sine plikter, og ritualene starte den 8. måneden. 

pilegrimsbesøk de hellige steder utenfor Mekka - Arafah, Muzdalifah og minaa - ber, ofrer et dyr til minne om Abrahams offer, kaster småstein på bestemte søyler på minaa, og forkorter eller barberer hodet.ritualene også innebære å gå sju ganger rundt hellig fristed, eller Kaaba i Mekka, og ambulating, gåing og løping, syv ganger mellom de to små åsene i mt. Safaa og mt. Marwah. drøfte historiske og åndelige betydningen av hver rite er utenfor omfanget av denne innledende artikkelen.

bortsett fra hajj, er "mindre pilegrims" eller umrah foretatt av muslimer i løpet av resten av året. utføre umrah ikke oppfyller plikten til hajj. det ligner på de store og obligatorisk islamic pilegrims (hajj), og pilegrimer har valget mellom å utføre umrah umrah separat eller i kombinasjon med hajj. 

som i hajj begynner pilegrim den umrah ved å anta staten ihram . de går inn mekka og sirkel hellig alter av Kaba sju ganger. han kan da ta på den svarte steinen, hvis han kan, be bak Maqam Ibrahim, drikke hellig vann av Zamzam våren. den ambulation mellom åsene i safa og Marwah syv ganger og forkorting eller barbering av hodet fullføre umrah.

Post a Comment

0 Comments