6 Pilarer av tro på Islam

de seks pilarer av Iman (tro) i Islam



hva er de seks (6) pilarene i iman (tro) bærebjelkene i iman er de tingene som er antatt i, i islam. Iman betyr tro. er det seks (6) søyler av tro. disse pilarene består av:

1) Troen på Allah (Gud)



selvfølgelig den første pilaren er troen på den allmektige, mest velgjørende. tro på allah fremfor alt annet er den første og viktigste.det er ikke bare tro på Allah alene, men på den måten Han blir beskrevet gjennom koranen og hadithene (utsagn) av profeten Muhammed (fred være med ham). dette inkluderer også alle  99 navn på Allah al-mektige


2) Troen på englene hans



den andre pilaren i iman er troen på Allahs engler. englene er budbringere av Allah. De er ikke hans barn som noen kanskje tror. de ble skapt mot lys og ble skapt, før menneske, i den hensikt å tilbe Allah. de kan også vises i form av et menneske hvis så beordret til å gjøre dette. noen av englenes navn, som vi kjenner til, er jibrail, Mikail, Israfil, og Malik. de har mange jobber som voktere, portvakter, og trompetister. full informasjon på engelsk klikk her


3) tro på hans budbringere



den tredje pilaren er troen på Allahs sendebud. jeg vet om tjuefem (25) profeter nevnt i koranen. disse profetene er: Elishia, jobb, david, Dhul-Kifl, aron, HUD, Abraham, Enok, elias, jesus, Isak, Ismael, mye, moses, noah, Salih, Shuaib, solomon, Ezra, Jacob , john, Jonah Joseph, zachariya, Muhammed. det sies at det er mange andre som leder opp til 313. Muhammed er den siste og endelige profet, og det blir ingen etter han. det er vår plikt som muslimer å sende salaams (fred og velsignelser av Allah) når nevne navnene på noen av profetene.

4) tro på hans bøker

den fjerde pilaren av iman er troen på bøkene av allah. her er det troen på at på den tiden da disse bøkene ble sendt ned de virkelig var en melding fra allah. en llah har senket mange hellige bøker over sine profeter, slik at de kan lære sine tilhengere om reglene i tro (Islam).Det er 104 fornyet, små og store, hellige bøker, men uavhengig av deres antall, er det obligatorisk for enhver muslim å bringe tro over alt. og det er fire store og kjente hellige bøker er:
hals:  senket seg over profeten Moses (as).
Zaboor:  senket seg over profeten David (As).
Injeel (Bibelen):  senket seg over profeten Jesus (As).
Koranen:  senket seg over profeten Muhammed (fred være med ham) 
Note: Koranen er den siste og fullstendige og siste boken som erstatter alle andre hellige bøker. nå ingen hellig bok vil stige til den dooms dag. til slutten av denne verden de samme regler og pålegg som er foreskrevet i Koranen vil være gyldig.
"Hva er Koranen: bokstavelig talt", det som ofte resitert "w nett av rytme og mening, ordene som banke gjennom muslimsk tilbedelse og som på hvert punkt i den troendes liv, bryter overflaten, hellig eksistens med duften av. . evighet "[abdul vasset Shalabi i" islam - religion of life "]
koranen representerer kilden til guddommelig veiledning for hver muslim. dens åpenbaring til profeten Muhammed (fred være med ham), og hans praktiske gjennomføringen av åpenbaring, fullførte Guds velsignelse for menneskeheten, i å gi oss en tro og verdisystem som er gyldig for alle tider.
Koranen bekrefter åpenbaringer gitt til tidligere profeter, selv om disse ikke kan være tilgjengelig for oss, i form de opprinnelig ble avslørt. den mest sublime poesi på alle språk, og en rasjonell melding som direkte appellerer til menneskets hjerte, har forårsaket denne guddommelig bok å flytte nasjoner og sivilisasjoner. det vil fortsette å lede dem som vender seg til Gud med et oppriktig hjerte, for alle tider.
5) Troen på den siste dagen
den femte søylen i troen på troen på den siste dagen. Dette er dagen for regnskapsføring av alle gjerninger; ond eller god, stor eller liten. I våre liv trenger vi å tro at alt vi gjør vil ha betydning for den siste dagen. ingen andre enn Allah vet når denne dagen kommer, så det er opp til oss å leve hver dag som om det var vår siste.

6) troen på al-Qadar (pre-ordainment)


den siste pilaren i iman er troen på pre-ordainment. hva dette betyr er at alt i våre liv er allerede skrevet. det er vår plikt å vite at uansett hva Gud vil skal skje. også Han er skaperen av alt inkludert våre gjerninger. allah kjenner vår fortid, nåtid og fremtid. våre liv er satt, men det betyr ikke at vi streber etter noe mindre mot perfeksjon.disse pilarene er i første etasje i vår tro som muslimer, med tanke på at de søylene i islam er vårt fundament. å ha tro på alt dette betyr at du forstår islam og i denne forståelsen din tro er sant.

Post a Comment

0 Comments