Islam & Covid 19 Danish | Pandemi Koronavirus

Islam og Covid 19 Danish Language Pandemi (Koronavirus) Vågner op Verden

Islam og Covid 19 Danish Language Pandemi Koronavirus Vågner op Verden

Islam & Covid 19 Danish Language Pandemi (Koronavirus) Vågner op Verden

Islam og Covid 19 koronavirus pandemi (vågn op verden). Artiklen er beregnet til at kaste lys over årsagerne, håndteringen, behandlingen, beskyttelsessygdommen.

"I Allahs navn, den barmhjertige den barmhjertige"

"Jo mere du ved om Allah Muhammad Islam, jo mere elsker du dem"

Anmodning: Lær kun islamstudier fra din nærmeste religiøse forsker og ekspert.

Kære læser / seer: læs hele artiklen, og del den, hvis du får nogen fejl / skrivefejl i dette indlæg, bedes du informere os via kommentar / kontaktformular.

”Hvis du hører nyheden om et epidemisk udbrud (pest) et bestemt sted, skal du ikke komme ind på det sted: og hvis epidemien falder et sted, mens du er til stede i den, skal du ikke forlade det sted for at flygte fra epidemi." (Al-Bukhari 6973).

Ifølge verdens sundhedsorganisation er Covid-19 en sygdom forårsaget af coronavirus. Det har påvirket næsten hele verden og har lammet næsten alles normale liv.

Lande og nationer, selv de udviklede, har fuldstændigt undladt at behandle og effektivt styre denne pandemi. Dette korte papir er beregnet til at kaste lys over årsagerne, styringen, behandlingen og beskyttelsen mod denne sygdom fra et islamisk perspektiv.

Årsager til sygdommen:

Medicinsk set er det ikke klart nøjagtigt, hvor smitsom coronavirus kan være. Det menes at sprede sig gennem tæt personlig kontakt. Det kan også sprede sig, hvis en person berører en overflade med virussen på den, og derefter berører han / hun munden, næsen eller øjnene.

Uanset hvilke medicinske årsager der er, er det rigtigt, at virussen er en skabelse af Allah (Gud). Det sker med hans viden og tilladelse som den hellige Koran (6:59) siger:

”Og hos ham er nøglerne til de usynlige skatte - ingen kender dem bortset fra han; og han ved, hvad der er i landet og havet, og der falder ikke et blad, men han kender det, ej heller et korn i jordens mørke eller noget grønt eller tørt, men (det er alt) i en klar bog.”

Nu kan virussen være en straf for Allahs ulydighed, eller det kan være en test fra ham for menneskeheden. I begge tilfælde vil Allah have, at mænd vender sig til ham i anger (Tawbah), tror på ham, tilbeder ham og stopper korruption, undertrykkelse og forfølgelse på jorden. Dette er præcis hvad Allah siger i Koranen (30:41):

”Det onde (synder og ulydighed fra Allah osv.) Har dukket op på land og hav på grund af hvad menneskers hænder har tjent (ved undertrykkelse og onde gerninger osv.), Så Allah kan få dem til at smage en del af det, som de har gjort for at de kan vende tilbage (ved at omvende sig til Allah og tigge hans tilgivelse).”

”COVID-19 advarer fra Allah. Som en almindelig praksis fra hans side (Sunnatullah) sendte han tidligere, hver gang han sendte en profet til en hvilken som helst befolkning, og at befolkningen ikke adlød ham, forskellige katastrofer som sygdomme som advarsler før deres fuldstændige ødelæggelse, så de kunne adlyde deres profet (Koranen , 7: 94-95)”.

”Profeten Muhammad (fred være med ham) er den sidste af alle profeter (fred være med dem alle). Han er profeten for hele menneskeheden (Koranen, 7: 158; 34:28). Mens man tager lektioner fra Koranen, bør menneskeheden betragte koronavirussen som en advarsel fra Allah og følgelig underkaste sig den besked, som profeten Muhammad bragte, som er ”Der er ingen Gud bortset fra Allah og Muhammad er hans budbringer. (La Ilaha Illallah, Muhammadur Rasulullah)”.

Behandling af sygdommen:

Som vi ved, i kølvandet på Covid-19, har lægerne, eksperterne og forskerne rådet os til at karantæne det område, der er berørt, hvilket kræver, at befolkningen i det berørte område ikke må gå ud, og dem fra det ikke-berørte område skal ikke gå derinde.

Hele formålet er at stoppe befolkningen i det berørte område i at bære virussen ud og også at afholde dem fra det ikke-berørte område fra at risikere sig selv med sygdommen. På denne måde kan graden og omfanget af skade minimeres. Dette er præcis, hvad menneskehedens profet, Muhammad (fred være med ham), ordinerede for mere end 1400 år siden. Han sagde:

Hvis du hører nyheden om et epidemisk udbrud (pest) et bestemt sted, skal du ikke gå ind på det sted: og hvis epidemien falder et sted, mens du er til stede i den, skal du ikke forlade det sted for at flygte fra epidemien . ” (Al-Bukhari 6973)

I lydighed mod dette råd vendte Umar bin Khattab (Allah vær glad for ham), islams anden kalif, tilbage fra Sargh (et sted nær Syrien) uden at komme ind i Syrien, da der brød pest (Al-Bukhari 6973).

Behandling af sygdommen:

Medicinsk behandling: Islam godkender og tilskynder til medicinsk behandling af sygdomme. I et eksempel spurgte hans ledsagere profeten (fred være med ham), om de skulle tage medicinsk behandling. På dette svarede han (fred være med ham):

Brug medicinsk behandling, for Allah har ikke lavet en sygdom uden at udpege et middel mod den, med undtagelse af en sygdom, nemlig alderdom. ” (Abu Dawd 3855)

Derfor bør vi tage medicinsk behandling og rådgivning givet af læger og andre medicinske eksperter.

Åndelig behandling:

Sygdom og helbredelse er begge fra Allah (Koranen, 26:89). Derfor skal vi side om side af medicinsk behandling bede Allah om helbredelse gennem bøn (Salah) og tålmodighed, som Koranen (2: 153) instruerer os:

O du, der har troet, søg hjælp gennem tålmodighed og bøn. Faktisk er Allah med patienten.

Den skrantende person skal læse de sidste to kapitler i Koranen (Surah al-Falaq og Surah al-Naas) og blæse over kroppen. I denne forbindelse fortæller de troendes mor (Profetens kone), ʿĀishah (Allah være glad for hende), at ”Under profetens dødelige sygdom plejede han at recitere muʿawwadhatain (Sūrah al-Falaq og Sūrah al-Nāas) og derefter blæse vejret over hans krop. Da hans sygdom blev forværret, plejede jeg at recitere disse to sūrahs og blæse vejret over ham og få ham til at gnide sin krop med sin egen hånd for sine velsignelser ”(Al-Bukhari 5735). Derudover bør vi skabe næstekærlighed, da det gør det lettere og fjerner vanskeligheder (Koranen, 92: 5-7).

Beskyttelse mod sygdommen:

Vi bør opretholde isolation fra andre så meget som muligt og bede, især den obligatoriske fem gange Salah, og læse følgende du'a (bøn) til Allah:

Allahumma Inni A'udhu Bika Minal- Barasi Wal-Jununi Wal-Judhami, Min Sayy'il-Asqaam

Betydning: “O Allah, jeg søger tilflugt hos dig fra spedalskhed, galskab, elefantiasis og onde sygdomme” (Abu Dawud 1554).

Vi bør også læse Koranen, fordi Allah har lagt kur mod alle mulige lidelser (fysisk, mental eller åndelig) i Koranen (Koranen, 17:82).

Afslutningsvis skal vi tage både de medicinske og åndelige midler til behandling af og beskyttelse mod Covid-19. Vi skal huske, at vi som alle andre skabninger har brug for Allahs hjælp til enhver tid og situation (Koran, 55:29).

Islam and Covid 19 Danish Pandemi (Koronavirus) Vågner op Verden

Appel:

Tak fordi du læste, da du er muslim, er det nødvendigt at sprede ordet om profet (fred være med ham) til hver eneste, for hvilken der vil blive belønnet både i denne verden og livet i det følgende.

Læs på engelsk: (Klik her).

Islam and Covid 19 Info Danish Language Pandemi Koronavirus Vågner op Verden

Post a Comment

0 Comments