Islam & Covid 19 Dutch | Pandemie Schud de Wereld Wakker

Islam en Covid 19 Dutch Language - Pandemie (Coronavirus) Schud de Wereld Wakker

Islam en Covid 19 Dutch Language Pandemie Coronavirus Schud de Wereld Wakker

Islam & Covid 19 Dutch Language - Pandemie (Coronavirus) Schud de Wereld Wakker

Islam en Covid 19 Dutch Language Coronavirus Pandemie (wereld wakker). Artikel is bedoeld om licht te werpen op de oorzaken, beheer, behandeling, bescherming ziekte.

"In de naam van Allah de weldadige de genadige"

"Hoe meer je weet over Allah Muhammad Islam, hoe meer je van ze houdt"

Verzoek: leer islamstudies alleen van uw dichtsbijzijnde religieuze geleerde en deskundige.

Beste lezer / kijker: lees het volledige artikel en deel het, als je een fout / typefout krijgt in dit bericht, laat het ons dan weten via het reactie- / contactformulier.

Islam en Covid 19 Dutch Language Pandemie Coronavirus Schud de Wereld Wakker:

"Als u het nieuws hoort van het uitbreken van een epidemie (pest) op een bepaalde plaats, betreed die plaats dan niet: en als de epidemie op een plaats valt terwijl u er aanwezig bent, verlaat die plaats dan niet om te ontsnappen aan de epidemie." (Al-Bukhari 6973)

Covid-19 is volgens de Wereldgezondheidsorganisatie een ziekte die wordt veroorzaakt door het coronavirus. Het heeft bijna de hele wereld getroffen en het normale leven van bijna iedereen lamgelegd.

Landen en naties, zelfs de ontwikkelde landen, zijn er totaal niet in geslaagd deze pandemie te behandelen en effectief te beheersen. Deze korte paper is bedoeld om vanuit een islamitisch perspectief licht te werpen op de oorzaken, het beheer, de behandeling en de bescherming tegen deze ziekte.

Oorzaken van de ziekte:

Medisch gezien is het niet precies duidelijk hoe besmettelijk het coronavirus kan zijn. Het wordt verondersteld zich te verspreiden door nauw persoonlijk contact. Het kan zich ook verspreiden als een persoon een oppervlak met het virus erop aanraakt en vervolgens zijn / haar mond, neus of ogen aanraakt.

Wat de medische redenen ook mogen zijn, het is waar dat het virus een schepping van Allah (God) is. Het gebeurt met Zijn kennis en toestemming zoals de Heilige Koran (6:59) zegt:

'En bij Hem zijn de sleutels van de onzichtbare schatten - niemand kent ze behalve Hij; en Hij weet wat er in het land en de zee is, en er valt geen blad maar Hij weet het, noch een graan in de duisternis van de aarde, noch iets groens of droogs, maar (het is allemaal) in een duidelijk boek. "

Nu kan het virus een straf zijn voor de ongehoorzaamheid van Allah of het kan een test van Hem zijn voor de mensheid. In beide gevallen wil Allah dat mensen zich in berouw tot Hem keren (Tawbah), in Hem geloven, Hem aanbidden en corruptie, onderdrukking en vervolging op aarde stoppen. Dit is precies wat Allah zegt in de Koran (30:41):

“Het kwaad (zonden en ongehoorzaamheid aan Allah, enz.) Is verschenen op het land en de zee vanwege wat de handen van mensen hebben verdiend (door onderdrukking en slechte daden, enz.), Opdat Allah hen kan laten proeven van wat zij hebben gedaan, opdat zij kunnen terugkeren (door berouw te tonen tot Allah en Zijn vergiffenis te smeken)."

“COVID-19 is een waarschuwing van Allah. Als een gangbare praktijk van Zijn kant (Sunnatullah), stuurde Hij in het verleden, telkens wanneer Hij een profeet naar een populatie stuurde en die populatie hem ongehoorzaam was, verschillende calamiteiten zoals ziekten als waarschuwing voordat ze volledig vernietigd werden, zodat ze hun profeet konden gehoorzamen (Koran , 7: 94-95)”.

“De profeet Mohammed (vrede zij met hem) is de laatste van alle profeten (vrede zij met hen allemaal). Hij is de Profeet voor de hele mensheid" (Koran, 7: 158; 34:28). Door lessen te trekken uit de Koran, zou de mensheid het coronavirus als een waarschuwing van Allah moeten beschouwen en zich dienovereenkomstig moeten onderwerpen aan de boodschap die de profeet Mohammed bracht, namelijk: “Er is geen God dan Allah en Mohammed is Zijn boodschapper. (La Ilaha Illallah, Muhammadur Rasulullah)”.

Beheer van de ziekte:

Zoals we weten, hebben de artsen, experts en wetenschappers ons in de nasleep van Covid-19 geadviseerd om het getroffen gebied in quarantaine te plaatsen, wat vereist dat de mensen van het getroffen gebied niet naar buiten mogen en die van het niet-getroffen gebied. ga daar niet naar binnen.

Het hele doel is om te voorkomen dat de mensen in het getroffen gebied het virus verder dragen en ook om te voorkomen dat mensen in het niet-getroffen gebied zichzelf riskeren met de ziekte. Op deze manier kan de mate en omvang van de schade worden geminimaliseerd. Dit is precies wat de profeet van de mensheid, Mohammed (vrede zij met hem), meer dan 1400 jaar geleden heeft voorgeschreven. Hij zei:

Als u het nieuws hoort van het uitbreken van een epidemie (pest) op een bepaalde plaats, betreed die plaats dan niet: en als de epidemie op een plaats valt terwijl u er aanwezig bent, verlaat die plaats dan niet om aan de epidemie te ontsnappen . " (Al-Bukhari 6973)

Gehoorzaam aan dit advies, keerde Umar bin Khattab (moge Allah tevreden met hem zijn), de tweede kalief van de islam, terug uit Sargh (een plaats in de buurt van Syrië) zonder Syrië binnen te gaan toen er een pest uitbrak (Al-Bukhari 6973).

Spirituele behandeling:

Ziekte en genezing zijn beide van Allah (Koran, 26:89). Daarom moeten we, naast medische behandeling, Allah om genezing vragen door gebed (Salah) en geduld zoals de Koran (2: 153) ons zegt:

O jullie die hebben geloofd, zoek hulp door geduld en gebed. Inderdaad, Allah is met de patient.

De zieke persoon dient de laatste twee hoofdstukken van de Koran (Surah al-Falaq en Surah al-Naas) te lezen en over het lichaam te blazen. In dit verband vertelt de Moeder van de gelovigen (de vrouw van de Profeet), ʿĀishah (moge Allah tevreden met haar zijn): “Tijdens de fatale ziekte van de Profeet, reciteerde hij de muʿawwadhatain (Surah al-Falaq en Surah al-Nāas) en daarna blaas zijn adem over zijn lichaam. Toen zijn ziekte verergerde, reciteerde ik die twee sūrahs en blies ik mijn adem over hem heen en liet ik hem zijn lichaam met zijn eigen hand wrijven voor de zegeningen ”(Al-Bukhari 5735). Bovendien moeten we liefdadigheid doen omdat het gemak brengt en moeilijkheden wegneemt (Koran, 92: 5-7).

Bescherming tegen de ziekte:

We moeten zoveel mogelijk geïsoleerd blijven van anderen en bidden, vooral de verplichte vijf keer Salah, en de volgende du'a (smeekbede) aan Allah lezen:

Allahumma Inni A'udhu Bika Minal- Barasi Wal-Jununi Wal-Judhami, Min Sayy'il-Asqaam

Betekenis: "O Allah, ik zoek mijn toevlucht bij U tegen melaatsheid, waanzin, olifantsziekte en slechte ziekten" (Abu Dawud 1554).

We zouden ook de Koran moeten lezen omdat Allah in de Koran genezingen heeft gezet voor allerlei soorten kwalen (fysiek, mentaal of spiritueel) (Koran, 17:82).

Tot slot moeten we zowel de medische als de spirituele middelen gebruiken voor de behandeling van en bescherming tegen Covid-19. We moeten niet vergeten dat we, net als alle andere creaties, de hulp van Allah op elk moment en in elke situatie nodig hebben (Koran 55:29).

Islam and Covid 19 Dutch - Pandemie (Coronavirus) Schud de Wereld Wakker

In beroep gaan:

Bedankt voor het lezen, als moslim is het een must om het gezegde van de profeet (vrede zij met hem) onder iedereen te verspreiden waarvoor zowel in deze wereld als in het leven hierna beloond zal worden.

Lezen in het Engels: (Klik hier).

Islam and Covid 19 Dutch Language - Pandemie (Coronavirus) Schud de Wereld Wakker

Post a Comment

0 Comments