Islam & Covid 19 Finnish | Pandemia Koronavirus

Islam ja Covid 19 Finnish Language Pandemia (Koronavirus) Herättävät Maailman

Islam ja Covid 19 Finnish Language koronavirus pandemia (herää maailma). Artikkelin on tarkoitus valaista sairauksien syitä, hallintaa, hoitoa ja suojaa.

"Allahin nimessä, armollinen armollinen"

"Mitä enemmän tiedät Allah Muhammad Islamista, sitä enemmän rakastat heitä"

Pyyntö: oppia islamin tutkimuksia vain läheiseltä uskonnolliselta tutkijaltasi ja asiantuntijalta.

Hyvä lukija | katsoja: lue koko artikkeli ja jaa se, jos saat virheitä / kirjoitusvirheitä tässä viestissä, ilmoita siitä meille kommentti- / yhteydenottolomakkeella.

Islam ja Covid 19 Info Finnish Language Pandemia Koronavirus Herättävät Maailman:

"Jos kuulet uutisen epidemian (rutto) puhkeamisesta tietyssä paikassa, älä mene sinne. Ja jos epidemia putoaa johonkin paikkaan, kun olet siellä, älä jätä tätä paikkaa paeta epideeminen." (Al-Bukhari 6973)

Covid-19 on koronaviruksen aiheuttama sairaus maailman terveysjärjestön mukaan. Se on vaikuttanut melkein koko maailmaan ja lamauttanut lähes kaikkien normaalin elämän.

Maat ja kansat, edes kehittyneet, eivät ole täysin onnistuneet hoitamaan ja hallinnoimaan tätä pandemiaa. Tämän lyhyen artikkelin on tarkoitus valaista tämän taudin syitä, hallintaa, hoitoa ja suojaa islamilaisesta näkökulmasta.

Sairauden syyt:

Lääketieteellisesti ottaen ei ole selvää, kuinka tarttuvaa koronavirus voi olla. Sen uskotaan leviävän läheisen henkilökohtaisen yhteyden kautta. Se voi levitä myös, jos henkilö koskettaa pintaa, jolla on virus, ja sitten hän koskettaa suunsa, nenäänsä tai silmiään.

Riippumatta lääketieteellisistä syistä, on totta, että virus on Allahin (Jumalan) luomus. Se tapahtuu Hänen tietämyksellään ja luvallaan, kuten Pyhä Koraani (6:59) sanoo:

"Ja Hänen kanssaan ovat avaamattomien aarteiden avaimet - kukaan ei tunne niitä paitsi Hän; ja Hän tietää, mitä on maassa ja meressä, eikä lehtiä putoa, mutta Hän tietää sen, eikä viljaa maan pimeydessä, eikä mitään vihreää eikä kuivaa, mutta (kaikki on) selkeässä kirjassa."

Nyt virus voi olla rangaistus Allahin tottelemattomuudesta tai se voi olla Hänen kokeilunsa ihmiskunnalle. Kummassakin tapauksessa Allah haluaa ihmisten kääntyvän Hänen puoleensa katumuksella (Tawbah), uskovan häneen, palvovaan häntä ja lopettamaan korruption, sorron ja vainon maan päällä. Juuri tämän Allah sanoo Koraanissa (30:41):

Paha (Allahin synnit ja tottelemattomuus jne.) On ilmestynyt maalla ja merellä sen takia, mitä ihmisten kädet ovat ansainneet (sorron ja pahojen tekojen avulla jne.), Jotta Allah voi saada heidät maistamaan osan siitä, mitä he ovat tehneet voidakseen palata (tekemällä parannuksen Allahille ja kerjäämällä Hänen armonsa)."

”Covid-19 varoittaa Allahilta. Hänen (Sunnatullah) yleisenä käytäntönä, aina kun Hän lähetti profeetan kenellekään väestölle ja että väestö oli hänelle tottelematon, Hän lähetti erilaisia onnettomuuksia, kuten sairauksia, varoituksiksi ennen niiden täydellistä tuhoutumista, jotta he voisivat totella profeettaansa (Koraani). , 7: 94-95).

Profeetta Muhammad (rauha hänelle) on viimeinen kaikista profeetoista (rauha olkoon heillä kaikilla). Hän on profeetta koko ihmiskunnalle (Koraani, 7: 158; 34:28). Ottaen oppeja Koraanista, ihmiskunnan tulisi pitää koronavirusta Allahin varoituksena ja alistua profeetan Muhammadin tuomalle sanalle, joka on "Ei ole muuta Jumalaa kuin Allah ja Muhammad on Hänen lähettiläänsä (La Ilaha Illallah, Muhammadur Rasulullah)".

Taudin hallinta:

Kuten tiedämme, Covid-19: n jälkeen lääkärit, asiantuntijat ja tutkijat ovat neuvoneet meitä asettamaan karanteeniin kärsivän alueen, mikä edellyttää, että kärsivän alueen ihmiset eivät saa mennä ulos ja koskemattomalta alueelta tulevien on ei mene sinne.

Tarkoituksena on estää tartunnan saaneen alueen ihmisiä kuljettamasta virusta sen ulkopuolelle ja myös pidättäytymään alttiina olevan alueen ihmisiltä riskeistä itse sairauteen. Tällä tavalla vahingon aste ja laajuus voidaan minimoida. Juuri tämän ihmiskunnan profeetta Muhammad (rauha olkoon hänen) määräsi yli 1400 vuotta sitten. Hän sanoi:

Jos kuulet uutisen epidemian (rutto) puhkeamisesta tietyssä paikassa, älä mene sinne: ja jos epidemia putoaa johonkin paikkaan, kun olet siellä, älä jätä tätä paikkaa paeta epidemiasta . (Al-Bukhari 6973)

Tottelevasti tätä neuvoa Umar bin Khattab (Allah olkoon tyytyväinen häneen), islamin toinen kalifi, palasi Sarghista (paikka lähellä Syyriaa) tulematta Syyriaan, kun siellä puhkesi rutto (Al-Bukhari 6973).

Sairauden hoito:

Lääketieteellinen hoito: Islam hyväksyy ja rohkaisee sairauksien lääketieteellistä hoitoa. Yhdessä esimerkissä hänen toverinsa kysyivät profeetalta (rauha hänelle), pitäisikö heidän hoitaa lääkettä. Tässä hän (rauha hänelle) vastasi:

Hyödynnä lääketieteellistä hoitoa, sillä Allah ei ole tehnyt tautia nimittämättä sille lääkettä, lukuun ottamatta yhtä sairautta, nimittäin vanhuutta. (Abu Dawd 3855)

Siksi meidän tulisi ottaa vastaan lääketieteellistä hoitoa ja lääkäreiden ja muiden lääketieteen asiantuntijoiden antamia neuvoja.

Hengellinen kohtelu:

Sekä sairaudet että parannuskeinot ovat peräisin Jumalalta (Koraani, 26:89). Siksi meidän on pyydettävä rinnakkain lääkehoitoa Allahilta parantumista rukouksen (Salah) ja kärsivällisyyden avulla Koraanin (2: 153) ohjeiden mukaan:

Oi sinä, joka olet uskonut, etsi apua kärsivällisyyden ja rukouksen avulla. Todellakin, Allah on potilaan kanssa.

Vaivaavan henkilön tulisi lukea Koraanin kaksi viimeistä lukua (Surah al-Falaq ja Surah al-Naas) ja puhaltaa kehon yli. Tässä yhteydessä uskovien äiti (profeetan vaimo) ʿĀishah (Allah on tyytyväinen häneen) kertoo, että "Profeetan kuolemaan johtaneen sairauden aikana hän lausui muʿawwadhatainin (Sūrah al-Falaq ja Sūrah al-Nāas) ja sitten puhaltaa henkensä ruumiinsa yli. Kun hänen sairautensa pahensi, tapasin lausua noita kahta sūrahia ja puhaltaa hengitykseni hänen ylitseen ja panna hänet hieromaan vartaloaan omalla kädellään sen siunausten puolesta "(Al-Bukhari 5735). Lisäksi meidän tulisi tehdä hyväntekeväisyyttä, koska se tuo helpotusta ja poistaa vaikeudet (Koraani, 92: 5-7).

Suoja taudilta:

Meidän tulisi säilyttää mahdollisimman paljon eristäytymistä muista ja rukoilla, etenkin pakollista viisi kertaa Salahia, ja lukea seuraava du'a (rukous) Allahille:

Allahumma Inni A’udhu Bika Minal- Barasi Wal-Jununi Wal-Judhami, Min Sayy’il-Asqaam

Tarkoitus: "Oi Allah, etsin sinulta turvaa spitaalilta, hulluudelta, norsutaudilta ja pahilta sairauksilta" (Abu Dawud 1554).

Meidän tulisi lukea myös Koraani, koska Allah on parantanut kaikenlaisia fyysisiä, henkisiä tai hengellisiä vaivoja Koraanissa (Koraani, 17:82).

Lopuksi meidän on käytettävä sekä lääketieteellisiä että henkisiä keinoja Covid-19: n hoitamiseksi ja suojaamiseksi. Meidän tulisi muistaa, että kuten kaikki muutkin luomukset, tarvitsemme Allahin apua joka kerta ja tilanteessa (Koraani, 55:29).

Islam and Covid 19 Finnish Language Pandemia (Koronavirus) Herättävät Maailman

Vetoomus:

Kiitos lukemisesta, koska olemme muslimi, on levitettävä profeetan (rauha hänelle) sanoja kaikille, joista palkitaan sekä tässä maailmassa että sen jälkeisessä elämässä.

Lue englanniksi: (Napsauta tätä).

Islam and Covid 19 Information Finnish Language Pandemia (Koronavirus) Herättävät Maailman

Post a Comment

0 Comments