Islam & Covid 19 Hawaiian | Pandemi

ʻO Islam a me Covid 19 Hawaiian Language Pandemi (Coronavirus) e ala aʻe i ka Honua

ʻO Islam a me Covid 19 Hawaiian Language Pandemi (Coronavirus) e ala aʻe i ka Honua

ʻO Islam & me Covid 19 Hawaiian Language Pandemi Corona virus e ala aʻe i ka Honua

ʻO Islam a me Covid 19 Hawaiian Language ka maʻi ahulau coronavirus (e ala i ka honua). Manaʻo ʻia ka ʻatikala e hoʻomālamalama i nā kumu, ka mālama ʻana, ka mālama ʻana, ka maʻi pale.

"Ma ka inoa o Allah ka mea kōkua lokomaikaʻi"

"ʻO ka nui o kou ʻike e pili ana iā Allah Muhammad Islam, ʻo ka nui o kou aloha iā lākou"

Noi: e aʻo i nā loiloi Islam mai kāu ʻimi hoʻomana haipule kokoke a me ka loea.

E ka mea heluhelu | Mea Nānā: heluhelu i ka ʻatikala piha a kaʻana like ia, inā loaʻa iā ʻoe kahi hewa / kikokiko ʻana i kahi kuhi i kēia pou, e ʻoluʻolu e hoʻomaopopo iā mākou ma o ka manaʻo / ʻano hoʻopā.

ʻO Islam a me Covid 19 Info Hawaiian Language Pandemi (Coronavirus) e ala aʻe i ka Honua:

"Inā lohe ʻoe i ka nūhou no ka pā ʻana o ka maʻi ahulau (ahulau) ma kekahi wahi, mai komo ʻoe i kēlā wahi: a inā e hāʻule ka maʻi ahulau ma kahi āu e noho ai i laila, mai haʻalele ʻoe i kēlā wahi e pakele ai mai maʻi ahulau. ” (Al-Bukhari 6973)

ʻO Covid -19 kahi maʻi i hoʻokumu ʻia e ka coronavirus, e like me ka hoʻonohonoho olakino honua. Ua pili i ka ʻaneʻane ka honua holoʻokoʻa a ua hoʻohoka i ke ola maʻamau o ka poʻe āpau.

ʻO nā ʻāina a me nā lāhui, ʻo nā mea i hoʻomohala ʻia, ua kūleʻa loa e mālama a mālama pono i kēia maʻi maʻi. Kuhi ʻia kēia ʻatikala pōkole e hoʻomālamalama i nā kumu, ka hoʻokele, mālama ʻana, a me ka pale ʻana mai kēia maʻi mai kahi kuanaʻike Islam.

Nā kumu o ka maʻi:

ʻO ke kamaʻilio ʻana me ka lāʻau, ʻaʻole maopopo leʻa ke ʻano o ka maʻi lele o ka coronavirus. Manaʻo ʻia e hoʻolaha ʻia ma o ka pili pilikino ʻana. Pāhola paha inā pili kekahi i kahi ʻili me ka maʻi ma luna ona a laila pili ʻo ia i kona waha, ihu a me nā maka.

He aha nā kumu olakino, he ʻoiaʻiʻo nō, he hana ka mea hoʻomaʻi iā Allah (Ke Akua). Hana ʻia me kona ʻike a ʻae ʻia e like me ka Quran Hemolele (6:59) i ʻōlelo ai:

"A me ia nā kī o nā waiwai ʻike ʻole ʻia - ʻaʻohe mea i ʻike iā lākou akā ʻo ia; a ua ʻike ʻo ia i ka mea i loko o ka ʻāina a me ke kai, a ʻaʻole heleleʻi kahi lau akā ua ʻike ʻo ia ia mea, ʻaʻole hoʻi he palaoa i ka pouli o ka honua, ʻaʻole hoʻi kekahi mea ʻōmaʻomaʻo maloʻo a maloʻo wale nō (aia wale nō) i loko o kahi puke maopopo.

I kēia manawa, he hoʻopaʻi paha ka mea hoʻomaʻamaʻa no ka hoʻolohe ʻole o Allah a i ʻole he hōʻike ia mai iā ia no nā kānaka. I nā kūlana ʻelua, makemake ʻo Allah i nā kāne e huli iā ia i ka mihi (Tawbah), e manaʻoʻiʻo iā ia, e hoʻomana iā ia, a e hoʻōki i ka palaho, ka hoʻokaumaha, a me ka hoʻomāinoino ma ka honua. ʻO kēia ka mea a Allah i ʻōlelo ai ma ka Quran (30:41):

"ʻO ka hewa (nā hewa a me ka hoʻolohe ʻole o Allah, a me nā mea ʻē aʻe) i ʻike ʻia ma ka ʻāina a me ke kai no ka mea i loaʻa i nā lima o nā kānaka (e ka hana hoʻomāinoino a me nā hana ʻino, a me nā mea ʻē aʻe) hana, i mea e hoʻi ai lākou (ma ka mihi ʻana iā Allah, a me ke noi ʻana i kāna kala)."

"ʻO Covid-19 ke aʻo aku nei mai iā Allah. Ma ke ʻano he maʻa mau ma kāna ʻāpana (Sunnatullah), i ka wā ma mua, i kēlā me kēia manawa āna i hoʻouna ai i kahi kāula i kekahi lehulehu a kūʻē kēlā heluna kanaka iā ia, ua hoʻouna ʻo ia i nā pōpilikia like ʻole e like me nā maʻi e like me nā ʻōlelo aʻoaʻo ma mua o ka luku loa ʻana i hiki ai iā lākou ke hoʻolohe i kā lākou kāula (Quran , 7: 94-95)”.

"ʻO ke kāula Muhammad (ke kau ʻia ma luna ona) ka hope loa o nā kāula āpau (maluhia lākou āpau). ʻO ia ke kāula no nā kānaka āpau (Quran, 7: 158; 34:28). Lawe i nā haʻawina mai ka Quran, pono ka poʻe āpau e noʻonoʻo i ka coronavirus ma ke ʻano he ʻōlelo aʻoaʻo mai iā Allah a pili i ka leka a ke kāula Muhammad i lawe mai ai, ʻo ia hoʻi "ʻAʻohe Akua akā ʻo Allah aʻo Muhammad kāna ʻelele (La Ilaha Illallah, Muhammadur Rasulullah)".

Ka mālama ʻana i ka maʻi:

E like me kā mākou e ʻike nei, i ke ala ʻana o Covid-19, ua ʻōlelo mai nā kauka lapaʻau, nā loea, a me nā ʻepekema iā mākou e quarantine i ka wahi i hoʻopilikia ʻia, e koi ana ʻaʻole pono e hele i waho ka poʻe o ka wahi i hoʻopilikia ʻia komo ʻole i loko.

ʻO ke kumu holoʻokoʻa e kāpae i ka poʻe o ka wahi i hoʻopilikia ʻia mai ka lawe ʻana i ka maʻi ma ʻō a e pale pū hoʻi i ka poʻe o ka wahi i hoʻopilikia ʻole ʻia e makaʻu iā lākou iho me ka maʻi. I kēia ala, e hoʻemi ʻia ke kēkelē a me ka nui o ka pōʻino. ʻO kēia nō ka mea a ke Kāula o nā kānaka, ʻo Muhammad (e kau ʻia ma luna ona), i kauoha ʻia ma mua o 1400 mau makahiki i hala. Ua ʻōlelo ʻo ia:

Inā ʻoe e lohe i ka nūhou o ke ahulau a ka maʻi ahulau (ahulau) ma kekahi wahi, mai komo i loko o kēlā wahi: a inā hāʻule ka maʻi ahulau i kou wahi e noho ai i laila, mai haʻalele ʻoe i kēlā wahi e pakele ai i ka maʻi ahulau. . (Al-Bukhari 6973)

I ka hoʻolohe ʻana i kēia ʻōlelo aʻo, ua ʻoluʻolu ʻo Umar bin Khattab (Allah iā ia), ke Kaleponi ʻelua o Islam, mai Sargh (kahi kokoke i Suria) me ke komo ʻole ʻana i Suria i ka wā i ulu ai ka maʻi ahulau (Al-Bukhari 6973).

Iapaau ana o ka maʻi:

Lapaʻau lapaʻau: ʻae ʻo Islam a paipai i ka lāʻau lapaʻau o nā maʻi. I hoʻokahi laʻana, ua nīnau aku kona mau hoa i ke Kāula (e kau ʻia ke aloha ma luna ona) inā lākou e mālama i ka lāʻau lapaʻau. I kēia, pane ʻo ia (luna aloha)

E hoʻohana i ka lāʻau lapaʻau, no ka mea, ʻaʻole i hana ʻo Allah i kahi maʻi me ke koho ʻole i kahi lāʻau nona, koe wale nō kekahi maʻi, ʻo ia ka ʻelemakule. (Abu Dawd 3855)

No laila, pono mākou e mālama i ka lāʻau olakino a me nā ʻōlelo aʻoaʻo i hāʻawi ʻia e nā kauka a me nā loea olakino ʻē aʻe.

Hana Uhane:

ʻO nā maʻi a me nā hoʻōla ʻia no Allah (Quran, 26:89). No laila, ʻaoʻao ma ka ʻaoʻao o ka lāʻau lapaʻau, pono mākou e noi iā Allah no ka hoʻōla ma o ka pule (Salah) a me ke ahonui e like me ke kuhikuhi ʻana a ka Quran (2: 153) iā mākou.

E ka poʻe i manaʻoʻiʻo, e ʻimi i ke kōkua ma o ke ahonui a me ka pule. ʻOiaʻiʻo, aia ʻo Allah me ka mea hoʻomanawanui.

Pono ka mea maʻi e heluhelu i nā mokuna hope ʻelua o ka Quran (Surah al-Falaq a me Surah al-Naas) a puhi i ke kino. I kēia pilina, ʻo ka makuahine o ka poʻe manaʻoʻiʻo (ka wahine a ka Makaula), ʻo ʿĀishah (e ʻoluʻolu ʻo Allah me ia), haʻi ʻo ia "I ka wā o ka maʻi make a ke Kāula, ua hoʻohana ʻo ia i ka muʿawwadhatain (Sūrah al-Falaq a me Sūrah al-Nāas) a laila puhi i kona hanu ma luna o kona kino. I ka wā i hoʻomāhuahua ʻia ai kona maʻi, hoʻohana mau wau i kēlā mau sūrah ʻelua a puhi i koʻu hanu ma luna ona a hoʻolaki iā ia i kona kino me kona lima ponoʻī no nā mea hoʻomaikaʻi ”(Al-Bukhari 5735). Eia hou, pono mākou e hana i ke aloha no ka mea he maʻalahi ia a hemo i nā pilikia (Quran, 92: 5-7).

Ka palekana mai ka maʻi:

Pono mākou e mālama i kahi kaʻawale mai nā poʻe ʻē aʻe e like me ka hiki a pule, ʻo ia hoʻi nā obligatory ʻelima mau manawa Salah, a heluhelu i ka duʻa (noi) iā Allah:

Allahumma Inni A’udhu Bika Minal- Barasi Wal-Jununi Wal-Judhami, Min Sayy’il-Asqaam

Ka manaʻo: "E Allah, ʻimi wau i puʻuhonua iā ʻoe mai ka maʻi lepera, huhū, elephantiasis, a me nā maʻi ʻino" (Abu Dawud 1554).

Pono mākou e heluhelu i ka Quran no ka mea ua hoʻokau ʻo Allah i nā ʻano maʻi āpau (ke kino, ka noʻonoʻo a me ka ʻuhane paha) i ka Quran (Quran, 17:82).

I ka hopena, pono mākou e lawe i nā lāʻau olakino a me nā ʻuhane no ka mālama ʻana a me ka pale ʻana mai Covid-19. Pono mākou e hoʻomanaʻo e like me nā hana ʻē aʻe āpau, pono mākou i ke kōkua a Allah i kēlā me kēia manawa a me nā kūlana (Quran, 55:29).

ʻO Islam and me Covid 19 Hawaiian Language Pandemi (Coronavirus) e ala aʻe i ka Honua

Hoʻopiʻi:

Mahalo no ka heluhelu ʻana, he Muslim ia e pono e hoʻolaha i ka ʻōlelo a ke kāula (maluhia ma luna ona) i kēlā me kēia mea e uku ʻia i kēia ao a me ke ola ma hope.

E heluhelu ma ka ʻōlelo Pelekania: (Kaomi ma aneʻi).

ʻO Islam and me Covid 19 Info Hawaiian Language Pandemi (Coronavirus) e ala aʻe i ka Honua

Post a Comment

0 Comments